خاک خوردن 12 هزار خودرو ناقص در جاده مخصوص

درحالی که قیمت خودروهای داخلی طی روزهای گذشته روندی صعودی را طی می کند و زمزمه افزایش دوباره قیمت ها هم شنیده می شود، حدود ۱۲ هزار خودروی ناقص در کف پارکینگ‌های سایپا خاک می خورد.
البته مجید باقری خوزانی، قائم‌مقام مدیرعامل در امور فروش شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرده که این شرکت طی چند هفته آینده 12 هزار خودروی ناقص را تکمیل کرده و به بازار عرضه می‌کند اما با توجه به وضعیت ملتهب بازار خودرو این سوال مطرح می شود که چرا چنین حجمی از خودروهای داخلی باید ناقص مانده و به بازار عرضه نشود.
به گفته خوزانی شرکت سایپا سال گذشته ۴۲۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده است اما طی ماه‌های پایانی سال گذشته که شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم امکان تحویل قطعه از شرکت‌های قطعه‌ساز چینی طرف قرارداد با سایپا سلب شد و نرسیدن این قطعات سبب تولید حدود ۲۵ هزار دستگاه خودرو به‌صورت ناقص در اسفندماه شد.
او می گوید که در برنامه ابتدایی برای تولید روزانه بالای ۲ هزار دستگاه برنامه‌ریزی کردیم اما در حال حاضر تولید روزانه در خطوط تولید سایپا در حدود هزار و ۸۰۰ دستگاه است و درحالی که تولید خودرو در کشور در سال گذشته ۱۳ درصد افت داشته اما سایپا هیچ افت تولیدی نداشته است و سال گذشته ۵۰ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده بود و امسال هم قرار است که سهم بازار را حفظ کند.

زیان انباشته 16 هزار میلیارد تومانی سایپا

قائم‌مقام مدیرعامل در امور فروش شرکت خودروسازی سایپا معتقد است که این باور که خودروسازان از نوسانات بازار سود می‌برند اشتباه است و سایپا تاکنون پراید را بیش از ۳۷ میلیون تومان نفروخته است و هیچ‌گاه هیچ نفعی از نوسانات بازار و قیمت‌های موجود در آن و اختلاف این قیمت‌ها با قیمت کارخانه به حساب خودروساز نمی‌رود و سال گذشته شرکت سایپا ۱۶ هزار میلیارد تومان زیان انباشته را در صورت‌های مالی خود درج کرده است.
ناگفته نماند که سراتو و برلیانس به علت خروج شرکای بین‌المللی دیگر امکان تولید نداشتند، بنابراین در این زمینه کاری از دست خودروساز ساخته نیست.
اما خوزانی یک خبر خوب هم به مشتریان سایپا داد، به گفته او در ارتباط با جایگزینی برای خودروی پراید مرکز تحقیقات سایپا برنامه‌ریز‌هایی را انجام داده و امسال دو فیس‌لیفت از محصولات سایپا را به بازار عرضه خواهیم شد.

آریاک سفر

انتهای پیام

مرتبط با : سایپا
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “خاک خوردن 12 هزار خودرو ناقص در جاده مخصوص

  1. حجت گفته:

    زیان انباشته !!!!
    تا کی فریب ملت . الان نزدیک 1400 هستیم . گذشت دهه 30 یا 40 که ملت را فریب دهید
    این زیان مردم است
    چون خودروساز یک سال قبل از تولید پول کامل ماشین را از مشتری گرفته و با پول مردم اینها را تولید کرده نه سرمایه خودش
    این مردم هستند که دارند زیان می کنند و خودروسازها سودش را می برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز