خانه سازی برای کارگران در حاشیه شهرک های صنعتی

وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی طرحی را در حوزه مسکن آماده کرده که براساس آن در حاشیه شهرک های صنعتی برای کارگران، خانه های ارزان قیمت ساخته می شود.
به گزارش کاما پرس، برای اجرای این طرح خانه سازی، بانک‌ توسعه تعاون از منابع داخلی خود ۱۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده است اما آنچه وزارت تعاون نیاز دارد مبلغی حدود ۲ هزار میلیارد تومان است بنابراین اعتبار این طرح باید در شورای عالی مسکن تامین شود.
در این میان و با توجه به کمبود اعتبار و برای اینکه اجرای این طرح به تعویق نیافتد، این وزارتخانه زمین‌هایی را با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و وزارت صنعت در سه نقطه در حاشیه شهرک‌های صنعتی برای ساخت مسکن به صورت آزمایشی انتخاب کرده است.
در این میان «محمد کبیری»، معاون تعاون وزارت کار درباره اقدامات معاونت تعاون وزارت کار برای مسکن کارگری کبیری می گوید: به وزارت مسکن پیشنهاد کردیم که این زمین‌ها توسعه یابد و تعدادی از زمین‌ها هم از سوی وزارت کار معرفی می‌شود و اگر شورای عالی مسکن موافقت کند با کمک بانک توسعه تعاون آماده ایجاد خانه‌های ارزان قیمت برای کارگران خواهیم بود.
او در گفت و گو با ایرنا، می افزاید: درخواستی هم به بانک مرکزی برای تامین خط اعتباری ارائه کردیم که در گام نخست مخالفت شد.
معاون تعاون وزارت کار، طرح تامین مسکن کار را تشریح می کند و می گوید: طرح به این صورت است که مثلثی بین تعاونی مسکن، بانک و پیمانکار شکل می گیرد.
به گفته کبیری، طرف پیمانکار، بانک است تا بتواند تامین مالی منظم انجام دهد و تعاونی، مدیریت مالی اعضا را برعهده خواهد داشت و اعضا سهم خود را به بانک می‌دهند. بانک هم به پیمانکار می‌دهد در صورتی که اعضا تاخیری داشته باشند متضمن پرداخت اعتبار خواهد بود تا مشکلاتی که به دلیل عدم پرداخت برخی اعضا پیش می‌آید وجود نداشته باشد و پروژه در زمان کوتاه و با قیمت ارزان‌تر در اختیار اعضا قرار گیرد و چنانچه تاخیری در پرداخت‌ها باشد طبق قرارداد منعقد شده، بانک با اعضا روبه‌رو خواهد بود.

انتهای پیام

آریاک سفر
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز