تخصیص 50 درصد طرح ملی مسکن به کارگران

وزیر کار با اعلام ارائه پیشنهاد افزایش حق مسکن کارگران به هیات دولت، اظهار کرد: تلاش می کنیم که امسال نیمی از ظرفیت طرح ملی مسکن را به جامعه کارگری کشور اختصاص دهیم.

به گزارش کاماپرس، محمد شریعتمداری که بعد از آخرین جلسه تعیین حداقل دستمزد 99 به دلیل موافق نبودن نمایندگان کارگری با دستمزد تعیین شده در این جلسه، مورد انتقادات گسترده جامعه کارگری قرار گرفته است، در حاشیه جشنواره ملی قدردانی از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه از افزایش حق مسکن کارگران به عنوان یکی از پارامترهای دستمزد، دفاع و اظهار کرد:  حق مسکن یکی از متغیرهای دستمزد است که در جلسه شورای عالی کار بررسی و قرار شد پیشنهاد اولیه را به هیات وزیران تقدیم کنیم. امیدواریم این مساله بتواند تصمیمات فعلی را به تصمیمات جامعه کارگری کشور نزدیک کند.

این درحالیست که نمایندگان جامعه کارگری با اعلام غیرقانونی بودن مصوبه جلسه شورای عالی کار، همچنان خواهان تجدیدنظر در دستمزد 99 هستند و شکایتی را نیز به این منظور در دیوان عدالت اداری به ثبت رسانده اند.

وزیر کار همچنین با اشاره به ظرفیت های طرح ملی مسکن برای خانه دار کردن کارگران، گفت: بسیار خشنودیم که بتوانیم ۵۰ درصد از طرح ملی مسکن را در سال جاری با همت وزارت راه و شهرسازی و با کمک نظام بانکی به جامعه کارگری کشور اختصاص دهیم.

به گفته شریعتمداری موضوع تعیین دستمزد همچنان در شورای عالی کار امکان بحث و بررسی را دارد اما وی به امکان تجدیدنظر در دستمزد 99 اشاره ای نکرد.

آریاک سفر

کاهش بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی

شریعتمداری همچنین به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره تسهیل فضای کسب و کار نیز اشاره کرد و گفت: با کمک حقوقدانان و هدایت رئیس سازمان تامین اجتماعی تلاش کردیم حدود ۲ هزار بخشنامه‌ای که بر مبنای قوانین و مقررات مختلف در سازمان تامین اجتماعی کشور صادر شده بود را منقح و به ۶۰ بخشنامه کاهش دهیم، تا به این ترتیب شرایط مطلوب‌تری را برای حل مشکلات مردم در حوزه تامین اجتماعی فراهم کنیم.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان تامین اجتماعی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز