خانه خالی بده، زمین مرغوب بگیر!

لست سکند

در حالی که قیمت مسکن در گرانی رکورد زده و خرید خانه برای بسیاری از اقشار جامعه تبدیل به رویا شده ، وزیر راه و شهرسازی، از افرادی که خانه خالی دارند خواست که خانه ‌های خالی خود را تحویل دولت دهند و در مقابل زمین مرغوب  برای ساخت و ساز دریافت کنند!

به گزارش کاماپرس، براساس اطلاعات به دست آمده از سامانه ملی املاک و اسکان کشور، فقط 530 هزار واحد مسکونی خالی در پایتخت وجود دارد که در صورت عرضه این واحدهای مسکونی در بازار، مشکل بسیاری از مستاجران و متقاضیان خرید مسکن حل می شود.

در این شرایط و با توجه به بالابودن حجم خانه های خالی در کشور و به ویژه پایتخت، وزیرراه و شهرسازی به صاحبان واحد‌های مسکونی خالی یا طرح‌های نیمه‌تمام وعده داد که اگر واحد خود را در اختیار طرح اقدام ملی مسکن قرار دهند، زمین مرغوب شهری به آنها اعطا می شود تا مجددا ساخت و ساز کنند.

اگرچه همکاری صاحبان املاک خالی یا نیمه تمام با وزارت راه و شهرسازی می تواند به پیشبرد هرچه سریعتر طرح ملی مسکن و خانه دارشدن زودهنگام متقاضیان این طرح کمک کند اما به نظر می رسد که صاحبان املاک خالی یا نیمه تمام تمایلی برای مشارکت نداشته باشند چون قیمت مسکن، در ماه های اخیر افزایشی بوده و بسیاری از صاحبخانه ها فروش خانه را در این شرایط اشتباه می دانند.

ضمن اینکه دولت در بخش مسکن، نتوانسته مالیات بر خانه های خالی را به نحو موثری اجرا کند و همین موضوع مانعی برای همکاری صاحبان املاک با این طرح می شود.

راز آسمان پایتخت

2 میلیون و 700 خانوار با مالکیت بیش از یک واحد مسکونی

به گزارش تسنیم، وزیر راه و شهرسازی همچنین اضافه می کند: مطابق اطلاعاتی که تا امروز گردآوری شده است، دو میلیون و 700 هزار خانوار در کشور مالکیت بیش از یک واحد مسکونی را در اختیار دارند.
اسلامی می گوید: با حفظ حقوق مالکیتی که قانون مشخص کرده باید طبق ضوابط, اگر کسی می خواهد خانه خالی خود را نگه دارد عوایدی که از آن به دست می آورد را باید بر اساس قانون پرداخت کند.
او درباره تعداد خانه های خالی در تهران می گوید: در تهران 530 هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد که بر اساس اجرایی شدن سامانه ملی املاک و اسکان کشور و با ارسال پیامک و بازخورد آن, می توانیم بگوییم بیشترین خانه های خالی در کدام منطقه است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز