حکم روح الله زم اعلام شد

حکم اولیه روح الله زم مدیر وبسایت معاند آمدنیوز که توسط نیروهای اطلاعات ایران در عراق به دام افتاده و از چندماه پیش در حال محاکمه بود، اعلام شده و این متهم به اعدام محکوم شده است.

به گزارش کاماپرس، غلامحسین اسماعیلی امروز در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران درباره پرونده مدیر آمدنیوز و آخرین اخبار درباره صدور حکم روح الله زم اظهار کرد: حکم این متهم در این پرونده صادر شده و این حکم مبنی بر محکومیت زم صادر شده است.

بنا به اعلام مهر وی با بیان این که این متهم به اعدام محکوم شده، افزود: دادگاه سیزده مورد عناوین اتهامی را از مصادیق افساد فی‌الارض دانسته و بابت مواردی به حبس محکوم شده است البته این رأی غیر قطعی است.

روح الله زم کیست؟

روح‌الله زم فرزند یکی از مسئولان فرهنگی کشور است. وی در  ۱۳۵۷ در تهران متولد شده و سال ها در زمینه روزنامه نگاری و خبرنگاری داخل کشور فعالیت کرده است. زم از این جهت تحت تعقیب و محاکمه قرار گرفت که وی موسس سایت و کانال تلگرامی خبری- تحلیلی آمد نیوز است.

آریاک سفر

در واقع او یکی از مخالفان فعال جمهوری اسلامی ایران است که سال ها در این وبسایت و کانال به انتشار گسترده اخبار جعلی علیه جمهوری اسلامی ایران مشغول بود. وی پس از دستگیری در پی حوادث بعد از انتخابات ۱۳۸۸ و سپس خروج از ایران به بهانه مرخصی چندروزه از زندان، با تشکیل سایت و کانال تلگرامی به نام آمدنیوز، به فعالیت رسانه ای علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

روح الله زم در 22 مهر 98 توسط نیروهای اطلاعاتی ایران دستگیر شد. شایان ذکر است وی در دادگاه از اعمال خود اظهار پشیمانی کرده بود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز