حمایت مهم قیمت سکه از دست رفت

امروز قیمت طلا با تغییر چندانی روبرو نبود و در همان محدوده یک میلیون و 140 هزار تومانی نوسان اندکی داشت. اما سکه بلاخره از سطح مقاومتی 11 میلیون و 800 هزار تومانی عقب نشست. این کاهشی شدن قیمت سکه هم ریشه در افت ارزش ذاتی آن دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم سکه و طلا، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کاهش ارزش ذاتی فلز گرانبهای داخلی در اثر افت نرخ اونس طلا اتفاق افتاد. اکنون سکه امامی با نرخ 11 میلیون و 732 هزار تومانی در بازار معامله می‌شود. با وجود افت ارزش ذاتی سکه در روز گذشته، معامله گران باز هم به حفظ سطح حمایتی 11 میلیون و 800 هزار تومانی سکه امیدوار بودند.

اما به نظر برخی دیگر از سکه بازان این کاهش قیمتی مقطعی است و تنها حرکات قیمتی دلار مسیر صعودی یا نزولی طلا و سکه را مشخص خواهد کرد. به گفته تحلیلگران فنی اگر دلار به پایین قیمت 26 هزار و 800 تومان برسد، سکه احتمالا توانی برای عبور از مرز 11 میلیون و 800 هزار تومانی نخواهد داشت.

آریاک سفر

لازم به ذکر است که هفته گذشته سکه در دو مقطع زمانی مختلف به سطوح قیمتی 11 میلیون و 700 هزار تومانی سقوط کرد اما بلافاصله به سطح حمایتی 11 میلیون و 800 هزار تومانی برگشت. به اعتقاد فعالان بازار طلا، هفته گذشته سکه تمایل زیادی به کاهش قیمتی نشان نداد و تقریبا روند حرکتی باثباتی داشت.

رکود بازار طلا رو به اتمام است

به گفته محمد کشتی آرای، نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، بازار طلا و سکه در روزهای آینده کم کم رونق می‌گیرد. کشتی آرای معتقد است هر ساله در ایام صفر این بازار با رکود مواجه می‌شود، اما امسال این امر تشدید شد و بازار بسیار آرام بود. با توجه به اینکه درخصوص اتفاقات سیاسی و اقتصادی هنوز خبر تازه‌ای از سمت سران کشور منتشر نشده، احتمالا چند روز آینده هم قیمت طلا و سکه در محدوده کنونی باقی خواهد ماند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز