حمایت فولاد خوزستان از صنایع کوچک

لست سکند

سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان انتظار دارد حمایت‌های فولاد خوزستان از صنایع کوچک ادامه‌دار باشد؛ چراکه به اعتقاد این مجموعه، فعالیت صنایع کوچک موجب ایجاد اشتغال، توسعه سرمایه گذاری و همچنین تامین امنیت استان خوزستان می‌شود.

به گزارش کاماپرس، شرکت فولاد خوزستان یکی از واحدهای صنعتی بزرگ استان بوده که با تولید 3 میلیون و 800 هزار تن فولاد رتبه دوم کشور را در این صنعت دارد. این مجموعه همواره از صنایع کوچک حمایت کرده است. بنا به گفته امیرحسین نظری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، شرکت فولاد خوزستان همواره در مسیر ارزش افزوده حرکت می‌کند.

نظری در دیدار با اعضای صنایع کوچک به این موضوع اشاره کرد که به منظور آشنایی بیشتر این صنایع با نیازمندی‌های فولاد و ایجاد فرصت برابر برای صنایع فعال، بهتر است جلسه‌های ماهانه یا فصلی با مدیر عاملان شرکت‌های صنعتی و فعالان تجهیزات با فولاد خوزستان برگزار شود.

فولاد خوزستان در میان صنایع کوچک جایگاه مناسبی دارد. اولویت تامین از داخل استان، پرداخت‌های به موقع و سرمایه گذاری مستقیم از جمله موارد دلگرم کننده صنایع کوچک است که از طرف فولاد خوزستان مورد توجه قرار می‌گیرد. صنایع کوچک و بخش‌های صنعتی خوزستان به منظور دلگرمی بیشتر از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انتظار صدور جواز تاسیس و بهره برداری‌های واحدهای مربوط به تامین نیازهای صنایع بزرگ مانند فولاد خوزستان را دارند.

از طرفی این بخش‌ها خواهان مشخص کردن تجهیزات وارداتی فولاد خوزستان به منظور تهیه و تولید آن‌ها در داخل هستند. زیرا که صنایع کوچک استان خوزستان آمادگی سرمایه گذاری مستقیم در جهت ساخت و تولید انبوه تجهیزات را دارند. در واقع این اتفاق علاوه بر اشتغال زایی، باعث حفظ سرمایه استان هم می‌شود.

راز آسمان پایتخت

ظرفیت استان خوزستان در تامین تجهیزات مورد نیاز صنایع

با توجه به گفته علی چنگیزی، عضو هیئت مدیره انجمن فلزی خوزستان، انتظارات بر ساخت قطعات صنعتی با بهره گیری بیشتر از منابع استان است؛ چراکه خوزستان ظرفیت مناسبی را برای تامین نیازهای صنایع خود دارد.

همچنین صنایع کوچک استان از مدیران فولاد خوزستان انتظار دارند که در قراردادهای منعقد شده با آن‌ها نسبت به انجام فعالیت و تولید محصول مورد نظر در داخل استان اطمینان پیدا کنند. به علاوه انتظار می‌رود مدیران فولاد به موضوع ورق‌های مورد نیاز شهرک‌های صنعتی و هزینه‌های بالای تامین آن از تهران توجه کرده و شرایطی را برای اختصاص سهمیه نوردکاران داخلی استان به صنایع داخلی فراهم کنند.

انجمن صنایع کوچک با توجه به شرایط تورم و افزایش نقدینگی، درخواست افزایش سقف معاملات از 600 میلیون تومان به 3 میلیارد تومان را هم دارد.

مرتبط با : فولاد خوزستان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز