حمایت بانک ملی از ساخت واکسن ایرانی

لست سکند

نزدیک به دو سال از همه‌گیری ویروس کرونا می‌گذرد و چندی پیش پزشکان و دانشمندان کشورمان موفق به ساخت واکسن این بیماری شدند. در این میان بسیاری از شرکت‌ها، موسسات و نهادها در راستای مسئولیت اجتماعی خود، از تولید واکسن کووید ۱۹ حمایت کرده‌اند. این پشتیبانی به صورت ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان در حوزه بهداشت، درمان و سلامت محور بوده است.

به گزارش کاماپرس، در این میان سهم کشورمان نیز کار بر روی ۸ پروژه فعال در زمینه تولید واکسن‌های کرونا بوده است، که لازمه اجرایی شدن و ادامه پیدا کردن روند ساخت واکسن، صرف هزینه‌های مربوط به آن است.

دستیابی به دانش تولید واکسن کرونا

دست‌یابی به دانش تولید واکسن کرونا از نظر مهدی بخشایش، مدیرعامل شرکت داروسازی اسوه، یکی از دستاوردهای مهم این مرکز است که با تلاش و حمایت موسسات و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان با مطالعه اولیه تحقیقاتی و دست‌یابی به فناوری ساخت واکسن، ایران نیز مانند سایر کشورها به تولید واکسن کرونا دست یافت و این مهم جز با حمایت شرکت‌ها و شبکه‌های بانکی نظیر بانک ملی ایران میسر نمی‌شد.

راز آسمان پایتخت

یکی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در ساخت واکسن کرونا، شتاب‌دهنده «پایا فن یاخته» است که دستیابی به تکنولوژی تولید محصولات دارویی را یکی از دستاوردهای مهم صنعت داروسازی می داند که با دستیابی به آن، از خروج میلیون‌ها از ارز کشور جلوگیری شد. ارائه تسهیلات توسط بانک ملی ایران و حمایت‌های این شرکت در کنار همکاری‌های شرکت داروسازی اسوه به تسریع در روند تولید واکسن کمک قابل توجهی کرده است.

به گفته کامبیز خادمی، مدیر مالی شرکت داروسازی اسوه، اعتبارات، خدمات و ابزار مالی مورد نیاز برای مطالعه و تحقیق بر روی ویروس کووید ۱۹، از سوی نهادهای مختلف از جمله بانک ملی ایران، تکمیل و توسعه یافته است.

مرتبط با : بانک ملی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز