حمایت بانک مسکن از خانه‌اولی‌های نیازمند

مسکن مهر مجتمع‌های مسکونی هستند که ساختشان در دولت محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت ایران آغاز شده. هدف از این طرح خانه‌دار کردن قشرهای کم درآمد که طبق آن دولت با واگذاری قطعه زمین رایگان سعی داشت خانه‌سازی را تشویق کند.

به گزارش کاماپرس، اوایل سال ۹۲، دولت دهم مسکن مهر را با پیشرفت ۷۰ درصدی تحویل دولت یازدهم داد.[ اما چون حسن روحانی اعتقادی به آن نداشت و حتی آخوندی وزیر وقت راه و شهرسازی هم افتخار خود را در دوران مدیریتی اش عدم افتتاح حتی یک واحد مسکن مهر اعلام کرد، عملاً دولت روحانی آن را رها کرده و توجهی به این نیاز مبرم دهک‌های پایین و مستضعف جامعه نکرد. بی‌تفاوتی دولت‌های یازدهم و دوازدهم به مسکن منجر به بحران گرانی خانه در کشور در سال ۹۷ و ۹۸ شد.

مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد که این بانک از سال ۸۸ تاکنون تقریبا ۲‌میلیون و ۳۷۱ هزار و ۵۴۱ واحد مسکونی در زمین‌های ۹۹ ساله یا سایر قطعات، با تسهیلات بانک مسکن در قالب طرح مسکن‌مهر احداث کرده ودر مجموع ۵۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان تسهیلات ساخت به پروژه‌های مسکن مهر تزریق کرده است.

محمود شایان در گفت و گو با دنیای اقتصاد افزود: بیش از ۵۰۰ هزار واحد مسکونی از کل این تعداد مسکن مهر، در استان تهران ساخته شده است که بخش قابل‌توجهی از آنها در شهرهای جدید پرند و پردیس قرار دارد.
این تسهیلات با نرخ‌های سود ۴ و ۷ و ۹ درصد در شهرهای مختلف و متناسب با پیشرفت فیزیکی ساختمان‌ها پرداخت شد.همچنین بانک مسکن در پنج ماه اول امسال ۱۳۲ میلیارد و ۸۹۵ میلیون تومان تسهیلات ساخت به پروژه‌های باقی‌مانده و در حال ساخت در طرح مسکن مهر پرداخت کرده است. وی درباره وضعیت فروش اقساطی واحدهای مسکونی مهر نیز در گزارش خود آورده است: تا پایان مرداد سال ۹۹، ‌تعداد ۲میلیون و ۵۹ هزار و ۶۴۱ واحد مسکونی مهر در شعب بانک مسکن تعیین‌تکلیف شده‌اند که اغلب صاحب خانه‌های مسکن مهر در پرداخت قسط تسهیلات خوش‌حساب و منظم هستند که این بیانگر تعهد متقابل شهروندان در برابر شبکه بانکی در ازای اخذ تسهیلات ارزان‌قیمت است.

آریاک سفر

وی با تاکید بر اینکه از همه طرح‌های قبلی (ناتمام) و جدید در بخش تولید و عرضه مسکن ارزان‌قیمت مختص خانه‌اولی‌های نیازمند، حمایت می‌کنیم اعلام کرد: ما در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن کار عملیات تجهیز منابع و اعتبارات لازم برای پرداخت بیش از ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات را برعهده داشتیم و در کنار آن علاوه بر نوسازی بافت‌های فرسوده شهری نیز بازسازی شهرها و مناطق آسیب‌دیده از حوادث غیرمترقبه را تامین مالی کرده‌ایم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مسکن
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز