حلیم ‌های پنبه‌ای ماه رمضان حقیقت است یا دروغ؟!

حلیم ‌های پنبه‌ای از آن سوژه‌های تکراری است که امسال هم به روال هر سال درست در ایام ماه رمضان داغ شده، اما این ادعا تاچه حد درست است؟

به گزارش کاماپرس؛ هنوز هم بسیاری از ما نمی‌دانیم این داستان واقعی است یا غیرواقعی، اما یک کارشناس صنایع غذایی یک بار به روزنامه جام جم گفت: «در تمام غذا‌هایی که در ماه رمضان، روزه‏داران به آن تمایل دارند و از خوردنش هم سیر نمی‎شوند، این حلیم است که بیشترین تقلب در آن انجام می‎شود. نام حلیم با گوشت همراه است و اولین نکته‏ای هم که این روز‌ها در مرکز توجه مردم است، قیمت گوشت است. پس این‌که یک کیلو حلیم با گوشت به قیمت مثلا 25 هزار تومان به فروش برسد و در عین حال در هر قاشق حلیم هم چند گرم گوشت دیده شود، بعید است؛ اینجاست که فرصت‌طلبان راه‎‏های تقلب را در پیش می‏گیرند»

استفاده از پوست مرغ، گوشت مرغ یخی به جای بوقلمون یا گوشت حیوانات دیگر و حتی پشم و پنبه به جای گوشت، از جمله تاکتیک‌هایی است که به گفته مدعیان وجود تقلب، برای فروش حلیم از آنها استفاده می‌شود.

گوشت رشته رشته، شبیه پنبه است

با این حال رییس اتحادیه کباب، ‌چلوکباب و غذاهای سنتی تهران، وجود پنبه در حلیم را دروغ دانسته و در پاسخ به این ادعا گفته است: گوشتی که چندین ساعت پخته و رشته رشته می‌شود، شکلی شبیه الیاف و پنبه پیدا می‌کند.

آریاک سفر

حسین محمدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه وجود پشم، پنبه و الیاف در داخل حلیم و آش شله قلمکار دروغ بزرگی بوده، گفته است: بافت گوشت وقتی ۸ ساعت پخته شود، از هم جدا می‌شود و شکلی رشته رشته و خلال به خود می‌گیرد. سپس این گوشت با پاروی سنتی کوبیده شده و مجددا ۸ ساعت با نشاسته، عصاره و لعاب سفید گندم مخلوط می شود، وقتی در آبکش شسته شود، حالتی مانند الیاف و پنبه پیدا می کند.

با قابلمه به آزمایشگاه بروید

او حتی از مردم خواسته که اگر  به این موضوع شک دارند، می توانند آن را به آزمایشگاه ببرند و متوجه شوند که غیر از گوشت در حلیم از چیز دیگری استفاده نمی شود.

محمدی با اشاره به اینکه بر تمام واحدهای عرضه آش و حلیم نظارت می شود،‌ وجود پنبه در حلیم را دروغ خوانده است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز