حق مسکن کارگران کی پرداخت می‌شود؟

مصوبه افزایش ۲۰۰هزارتومانی حق مسکن کارگران با وجود تصویب در کمیسیون اقتصادی دولت هنوز در انتظار تصویب نهایی دولت است

به گزارش کاماپرس؛”چرا با گذشت 5 ماه از سال و افزایش بیش از حد اجاره و خرید مسکن هنوز حق مسکن کارگران افزایش نیافته و پرداخت نمی شود؟” این تذکر ۱۹ نماینده مجلس به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعلل بیش از حد در افزایش ۲۰۰هزارتومانی حق مسکن کارگران است.‌مصوبه ای که هفته گذشته با وجود تصویب در کمیسیون اقتصادی ، هنوز در انتظار تصویب نهایی دولت باقی مانده است.

افزایش 200 هزار تومانی حق مسکن کارگران 17خرداد ماه در شورای عالی کار باحضور شرکای اجتماعی به تصویب رسید اما بعد از چندماه تاخیر، در نهایت در چند روز گذشته پس از پیگیری های مداوم نمایندگان کارگران تازه مصوبه در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسید و وزیرکار از ارجاع آن به دولت برای تصویب نهایی خبر داد.

خوشحالی بی فایده!

فرامرز توفیقی, رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراها در واکنش به اظهارات وزیرکار مبنی بر ارجاع مصوبه به دولت گفت:  وزیرکار به عنوان بدنه هیأت دولت باید به دنبال این می بود که مصوبه افزایش حق مسکن کارگران خارج از نوبت بررسی می شد. نه اینکه با خوشحالی اعلام کنند که مصوبه در کمیسیون اقتصادی تصویب شد و به دولت ارجاع داده می شود.

آریاک سفر

تذکر نمایندگان به شریعتمداری بابت حق مسکن

در همین رابطه ۱۹ نماینده مجلس در تذکری به وزیر کار نوشتند: آقای وزیر آیا می‌دانید اجاره مسکن در برابر و خرید مسکن هم تبدیل به آرزو برای کارگران شده است؟ کارگران با ماهی 2 میلیون تومان هم نمی‌توانند یک آپارتمان 50 متری اجاره کنند. حق مسکن 100 هزار تومانی چه دردی از آنها دوا می‌کند؟ افزایش حق مسکن کارگران هنوز تصویب نشده و در حد پیشنهاد 300 هزار تومانی است ، این همه معطلی افزایش حق مسکن برای چیست و چرا تاکنون اقدامی نشده؟ لذا در خواست افزایش بیشتری مورد درخواست و مطالبه کارگران است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

8 دیدگاه برای “حق مسکن کارگران کی پرداخت می‌شود؟

  1. مهران گفته:

    این ۲۰۰ هزار تومان پولی نیست کاسه پول خرد صدقه است ببین آقای شریتعمداری شما که هیچگاه شرمنده کارگر نبودین حداقل از خدا بترسین به قول سالار و سرور شهیدان امام حسین لااقل آزاد مرد باشین ، از عهده حق و حقوق کارگر بر نمیاین استیفاء بدین

  2. یار گفته:

    فک میکنید شریعتمدار آدم کاری بود ازوزیرصنعت درنمیاوردن مگه چکارکردصنعتو ببین کارگران استخوانشو میخورن،اگه آدم خوب بود گردنشو لاغر میکرد یکی را بذارن کارگر درک کنه ن و…

  3. ناصر گفته:

    اگه همه اینا از وزیر و وکیل درد کارگر و کارمند و میدونستن که کشور ورشکست نشد. نزدیک ۴ ماه حقوق نگرفتم. حق مسکن(صدقه) پیشکش.

  4. الهی و ربی من لی غیرک گفته:

    آقای شریعتمداری شما یاخودتو به خواب زدی یا واقعا خوابی که خبر از اوضاع واحوال مردم نداری هنوز حق مسکن به حقوق ما اضافه نکردی صاحب خانه من ۶۰۰هزارتومان به اجاره اضافه کرده.میتونی اینو بفهمی یا حتی درک کنی میدونی قشرکارگر چی میکشند با این همه گرانی بعید میدونم که اصلا درکی در این موارد داشته باشی چون حتی یک ثانیه هم تو عمرت کارگر نبودی که بفهمی شرمنده زن وبچه کوچیک وخانواده و….بشی یعنی چی وقتی به هر دری میزنی ولی بسته هست وقتی هیچکی پشت نیست وهمه الکی فقط حرف مفت میزنند که ما باهاتیم ولی درعمل نیستند چه حالی بهت دست میده.من فقط یه دعا میکنم اونم اینکه خدابه حرمت اباعبدالله الحسین هرکی که به فکرمردم هست وبرای مردم واقعا قدم برمیداره حفظ کنه وهرکی که برخلاف این هست و مردم براش مهم نیستند به روزگاری دچارکنه که محتاج عالم وآدم باشه تابفهمه مردم چه زجری میکشند

  5. حمید گفته:

    سلام
    دولت عمدآ افزایش حق مسکن کارگران را کش دار میکند که کارگران در ۶ ماهه دوم سال درخواستی نداشته باشند

  6. H. P گفته:

    چند ماه سرگرممون کردن با وعده افزایش 200 هزار تومانی حق مسکن!!!! پول خورد جیب بچه هاشونم از این بیشتره. ولی سرمون بازی درمیارن خدا میدونه با چه سختی ماه رو میگذرونیم و از وسط ماه هشتمون گرو نهمونه اونوقت این از خدا بی خبرا اینطور بازیمون میدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز