حقایق جذاب درباره شهر تبریز + قیمت بلیط هواپیما تبریز

تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی و یک شهر باستانی است. قدمت این شهر به حدود 4500 سال پیش برمی‌گردد که آن را از لحاظ گردشگری، قابل توجه می‌کند. همچنین به لحاظ موقعیت جغرافیایی‌اش، از نظر تجاری نیز مهم است. از این رو همواره بلیط هواپیما تبریز خواهان دارد!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، غیر از آنچه همه درباره تبریز می‌دانند، این شهر دانستنی‌های رازآلودی را نیز در خود جای داده است که در ادامه به آن‌ها پراخته می‌شود؛

1. تبریز به عنوان شهر اولین‌ها، شناخته می‌شود. اولین مدرسه کودکان دارای معلولیت شنیداری و گفتاری توسط جبارباغچه‌بان در تبریز ساخته شد. علاوه بر این، اولین کودکستان و مدرسه مدرن و اولین اتاق تجارت نیز در تبریز تاسیس شدند. سینما، کتابخانه عمومی، مرکز تلفن و چاپخانه هم برای اولین بار در تبریز به وجود آمدند. در میان اولین‌های تبریز می‌توان به روزنامه‌نگاری ملی، برج آتش‌نشانی، بلدیه و پایگاه لرزه‌نگاری نیز اشاره کرد.

2. «شهر جهانی بافت فرش» عنوانی است که از سوی شورای جهانی صنایع دستی به تبریز اعطا شده است. فرش تبریز یکی از بی‌همتاترین فرش‌های ایرانی به شمار می‌رود.

آریاک سفر

3. پس از دانشگاه تهران، دانشگاه سراسری تبریز در سال 1325 ایجاد شد؛ یعنی دومین دانشگاه قدیمی ایران!

4. «شهر بدون متکدی» و «امن‌ترین کلان شهر ایران» از عناوین جالب دیگری هستند که به تبریز اختصاص داده شده‌اند.

5. تبریز «دومین شهر موزه‌ای ایران» نیز به شمار می‌رود. این شهر، 17 موزه متنوع در زمینه‌های مختلف را در خود جای داده است.

6. تاج الدین علیشاه جیلانی، پروین اعتصامی، محمد حسین بهجت تبریزی (شهریار)، علامه امینی، علامه جعفری، علامه طباطبایی، ستارخان، باقرخان و بسیاری از مشاهیر دیگر همگی برخاسته از تبریزاند. تبریز مشاهیر و فرهیختگانی چون اوحدی مراغه‌ای، صائب تبریزی و صمد بهرنگی را پرورش داده است.

همانطور که به نظر می‌رسد، تبریز یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران است. تبریز شهری مدرن است که یکی از قطب‌های اقتصادی، صنعتی، گردشگری و تجاری ایران به شمار می‌رود.

صنایع تولیدی سنگین مانند ماشین‌سازی، تراکتورسازی و موتوژن، صنایع مرتبط با نفت و گاز مثل پتروشیمی و پالایشگاه تبریز، صنایع غذایی از جمله کارخانه‌های مشهور و معروف شکلات و شیرینی‌سازی آیدین (شرکت داداش برادر)، آناتا و شیرین عسل، صنایع نساجی و پوشاک مانند برندهای پالازموکت و اطلس‌پود و انواع صنایع دستی نظیر ورنی، فرش، قالی و چرم بخشی از اقتصاد پویای شهر تبریز را شکل می‌دهند.

قیمت بلیط هواپیما تبریز

در کنار این‌ها گردشگری در شکل‌های مختلف مانند گردشگری طبیعی، درمانی، تاریخی و تجاری سهم بزرگی از تولید ثروت و ناخالص داخلی تبریز دارد. بازارهای سنتی و مدرن شهر از جمله بازار بزرگ تبریز، باعث می‌شود تا انواع محصولات به راحتی در دسترس همگان قرار بگیرد. تنوع زیاد سوغات و محصولات غذایی مانند طیف گسترده آجیل و شیرینی در تبریز، این بخش را نیز به یکی عناصر قدرتمند مالی این شهر بدل کرده است. کارخانه‌های کبریت‌سازی مشهور ایران، مانند کبریت‌سازی توکلی و ممتاز نیز در تبریز قرار دارند. هوای تبریز نیز به دلیل بارش برف و باران کافی در تابستان بسیار دلپذیر بوده و در زمستان گردشگران زیادی را برای تفریحات زمستانی به سوی خود می‌کشاند. جمع همه این عوامل به خرید بلیط هواپیما تبریز منتهی می‌شود. در ادامه قیمت بلیط هواپیما تبریز از مبدا شهرهای مختلف ایران قابل مشاهده است.

انتهای پیام

مرتبط با : ره بال آسمان
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز