حقایقی جالب درباره پفک نمکی مینو

غیر از پفک نمکی مینو که یکی از به‌یاد ماندنی‌ترین محصولات این شرکت است، جمله «مینو کیه؟!» در یکی از آگهی‌های تبلیغاتی محصولات مینو هم، خاطره‌های زیادی را برای ایرانی‌ها زنده می‌کند.

گروه صنعتی مینو- سهامی عام- با تلاش حاج علی خسروشاهی تاسیس شد و در 16 آبان 1338، فعالیت تولیدیش را با احداث شرکت صنعتی پارس مینو شروع کرد. این شرکت از اول فعالیت خود و طی بالغ بر نیم قرن فعالیت صنعتی، نقشی محوری و پیشتاز را در بخش صنایع غذایی، دارویی و آرایشی بهداشتی ایران بر عهده داشته است.

در ادامه کاماپرس به ارائه نکاتی در خصوص گروه صنعتی مینو می‌پردازد که دانستن آن برای تولیدکنندگان و فعالان صنایع غذایی ضروری است؛

۱. شرکت مینو با تاسیس شرکت خوراک، برای توزیع مواد غذایی و دارویی و شرکت صنعتی مینو، به منظور تولید مواد غذایی در استان زنجان و گرفتن لیسانس تولید از شرکت‌های معتبر مانند ساندوز سوئیس، بوتس و سرل انگلستان در گروه اقلام دارویی و اورال فرانسه در بخش آرایشی و بهداشتی گسترش پیدا کرد.

۲. هم اکنون گروه صنعتی مینو به صورت هلدینگ و زیر نظر شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان اداره می‌شود که از 12 شرکت حقوقی مستقل تشکیل شده است. این شرکت‌ها در محورهای تولید انواع مواد غذایی شامل انواع شکلات و ویفر، اسنک، چوب شور، آدامس، تافی، آبنبات، کیک، نوشابه، آب معدنی و آبمیوه فعالیت دارد.

آریاک سفر

۳. از دیگر محورهای فعالیت این هلدینگ می‌توان به تولید محصولات دارویی مانند: انواع شربت، قرص و پماد، تولید محصولات آرایشی و بهداشتی شامل انواع شامپو، کرم، عطر، ادوکلن و… اشاره کرد.

۴. توزیع مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی تولید شده به وسیله شرکت‌های گروه صنعتی مینو و حدود 60 شرکت تولیدی دیگر در سطح ایران توسط 20 مرکز پخش، صادرات مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی تولید شده توسط شرکت‌های گروه صنعتی مینو و ارائه خدمات فنی و مهندسی نیز از جزء دیگر فعالیت‌های این شرکت است.

۵. شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی مینو شامل ۷ شرکت است که شرکت‌های صنعتی مینو-خرمدره- با نماد «غصینو»، صنعتی پارس مینو با نماد «غپینو»، شوکوپارس با نماد «غشوکو»، صنایع غذایی مینو شرق- زاهدان- با نماد «غمینو» و شرکت پخش قاسم ایران با نماد «قاسم» در بورس حضور دارند. شرکت صنایع غذایی مینو فارس و شرکت دارویی- آرایشی و بهداشتی مینو نیز از دیگر زیرمجموعه‌های این گروه صنعتی عظیم به حساب می‌آیند.

۶. همچنین شرکت‌ صادراتی پرسوئیس، شرکت رهاورد سازندگی«رسا»، شرکت پارس گستر مینو و شرکت خدمات مالی و مدیریت معین آزادگان نیز از زیرمجموعه‌های شرکت مینو هستند.

۷. مدیرعامل گروه صنعتی مینو علیرضا عیاسیانفر نام دارد. فرج اله فصیحی رامندی، رئیس هیئت مدیره و حمید رضایی، نایب رئیس هیئت مدیره این شرکت هستند. همچنین مجید غلاث، محمودرضا فیروزمند و عبداله میرشکار، اعضای هیئت مدیره شرکت مینو محسوب می‌شوند.

۸. محصولات شرکت مینو آبنبات، بیکویت، پودری و ژله، شربت، کراکر و چوب شور، فرآورده‌های خرما، آدامس، پفک و پلت، تافی، شکلات، کیک و شیرینی و ویفر هستند.

مرتبط با : مینو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز