حسین کاظم‌پور اردبیلی را بیشتر بشناسید

لست سکند

سرخط خبرهای امروز را که دنبال کنیم، قطعا به نام «حسین کاظم‌پور اردبیلی» برخواهیم خورد؛ نماینده ایران در هیئت عامل اوپک که دو هفته پیش بر اثر خونریزی مغزی در بیمارستانی در تهران به کما رفته بود و متاسفانه امروز درگذشت.

به گزارش کاماپرس، روابط عمومی وزارت نفت در خبری ناگهانی، خبر از فوت حسین کاظم‌پور اردبیلی داد؛ نماینده ایران در هیئت عامل اوپک که پس از دو هفته بستری بودن در کما، امروز دار فانی را وداع گفت.

پیام تسلیت زنگنه به مناسبت درگذشت کاظم‌پور اردبیلی

بیژن زنگنه وزیر نفت در صفحه توییتر خود درگذشت حسین کاظم پور اردبیلی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
‏انالله و اناالیه راجعون
‏باورم نمی‌شود که دوست شفیقم، حسین کاظم پوراردبیلی، ناگهان این جهان فانی را به سوی سرنوشت ابدی ترک گفته باشد و من درسوگ اونشسته باشم. اما مرگ، هم واقعیت و هم حقیقتی است که که دیر یا زود، گریزی از آن نیست و جز تسلیم چاره‌ای در برابر آن نیست.

راز آسمان پایتخت

حسین کاظم‌پور اردبیلی که بود؟

حسین کاظم‌پور اردبیلی که در خلال سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ در کابینه محمدعلی رجایی، وزیر بازرگانی بود، فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ در جایگاه معاونت اقتصادی وزیر امور خارجه ادامه داد و از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۹ نیز مسئولیت معاونت امور بین‌الملل وزیر نفت و عضویت هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران را بر دوش کشید.

وی در فاصله سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۴ سفیر ایران در ژاپن بود و از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۷ نیز نمایندگی ایران در اوپک را به‌عهده داشت. کاظم‌پور اردبیلی از سال ۱۳۹۲ تاکنون نیز در جایگاه نماینده ایران در اوپک فعالیت می‌کرده است.

پایان پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز