حذف دلالان با احداث شهرک‌های صنعتی مجازی

عامل مهم گرانی ارز، سکه، دارو و حتی گرانی مرغ و تخم مرغ دلال‌ها هستند. آن‌ها بدون هیچ تخصصی وارد بازی مافیای واسطه‌گری می‌شوند و سود دسترنج تولیدکنندگان را از آن خود می‌کنند. فاصله‌ای که میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان وجود دارد و از قدرت تولید کاسته است، جایگاه واسطه‌گران مخرب و دلالان است. با کاستن این فاصله و از میان برداشتن دلالان، می‌توان به بهبود وضعیت تولید امیدوار بود،.

به گزارش کاماپرس، مشکلات موجود در اقتصاد کشور کم نیستند، مدیرانی که در جریان مسیر تولید و مشکلات آن نیستند و فقط طرح می‌دهند و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی می‌کنند فقط بخشی از این مشکلات هستند. غیر از سوءمدیریت اقتصادی در سال‌های اخیر کشورمان، یکی از دلایل قدرت گرفتن دلال‌ها، آشنا نبودن تولیدکنندگان با سیستم بازار و روش‌های تبلیغات در آن است؛ آن‌ها معمولا به بازاریابی فکر نمی‌کنند و تلاشی جهت بهینه‌سازی سیستم فروش خود انجام نمی‌دهند، درحالی که این روزها روش‌های سنتی برای فروش کافی نیست.

تمامی این دلایل باعث شده است که شهرک‌های صنعتی مجازی به وجود آیند؛ راه‌اندازی این شهرک‌ها، در مبارزه با واسطه‌های مخرب، موثر خواهند بود.

خراسان جنوبی راهکار حذف واسطه‌ها را یافت

آریاک سفر

امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی بین مردم، تولیدکنندگان می‌توانند به راحتی خودشان محصولات‌شان را بدون واسطه و مستقیم بفروشند و سود بیشتری به دست بیاورند. اما هرچقدر جلوتر می‌رویم، رقابت بیشتر می‌شود و این روش‌های بازاریابی و تولیدمحتوا است که باعث برتری می‌شود. این‌گونه تولیدکنندگان مجبور می‌شوند همان سود به دست آورده را هزینه کارشناسان دیجیتال مارکتینگ و افراد متخصص در تبلیغات کنند.

خراسان جنوبی با ایجاد شهرک‌های صنعتی مجازی، پیشگام رفع این دور باطل شده است. شهرک صنعتی مجازی، یک نوع پلتفرم اینترنتی است که به صورت تخصصی محصولات هر استان را بررسی و عرضه می‌کند. آمار و ارقام نشان می‌دهند که در سطح وب تقریبا به ازای هر ایرانی، هشت وبسایت به زبان فارسی وجود دارد، پس باید دانست که صرف تاسیس یک سایت، برای فروش و رسیدن به درآمد کافی نیست.

آنچه باعث موفقیت شهرک‌های صنعتی مجازی می‌شود، وجه تمایز آن‌ها با شرکت‌های دولتی است. در این سیستم‌ها موفقیت تابع عملکرد درست افراد است درحالی که در سیستم‌های دولتی همه چیز وابسته به رانت است و افزون برآن، کسی لزوم فعالیت مفید و کارآمد را احساس نمی‌کند، چراکه می‌داند در هر صورت در پایان ماه، حقوقش را می‌گیرد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز