حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال چقدر است؟

افراد زیادی در شرایط کنونی اقتصاد جهان و نوسانات قیمتی فلزات گرانبها و شاخص دلار، به دنبال حفظ سرمایه خود هستند. حتی سرمایه داران خرد هم برای حفظ سرمایه خود به دنبال روش مناسبی می‌گردند. بازار رمزارزها یکی از شیوه‌های مورد توجه سرمایه گذاران بزرگ و کوچک است. اما خرید و فروش رمزارز ها به یک مقدار مشخص سرمایه نیاز دارد و کمتر از آن معمولا امکان پذیر نیست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار روز بازار رمزارزها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هر فردی بالای 18 سالی قدرت ورود به بازار سرمایه را دارد و می‌تواند با پول خود به خرید و فروش بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری بپردازد. اما توجه به میزان سرمایه مورد نیاز برای ورود به این بازار ضروری است. برخی از سرمایه گذاران تصور می‌کنند با هر مبلغ اندکی امکان ورود به بازار سرمایه را دارند، اما اینطور نیست. البته مبلغ کف سرمایه گذاری در بازار رمزارزها با توجه به صرافی که مشتری به آن مراجعه می‌کند، متفاوت است. اما اینگونه نیست که فرد با داشتن چند سنت آمریکا یا 50 هزار تومان ایران امکان خرید و فروش رمزارز مورد نظر خود را داشته باشد. معمولا مبالغ تعیین شده توسط صرافی‌های داخلی و خارجی بالاتر از مقادیر مذکور است.

حداقل مبلغ خرید و فروش رمزارز در صرافی‌های مختلف

در شرایط کنونی، اکثر صرافی‌های داخلی و خارجی مبلغی را به عنوان حداقل میزان مورد نیاز برای خرید رمزارز تعیین می‌کنند. این مبالغ ربطی به شبکه بلاکچین ندارد. در واقع کاربران برای خرید یک رمزارز در شبکه بلاکچین محدودیت ندارند، اما معمولا صرافی‌ها برای سود کسب کردن و برخی از مسائل امنیتی محدودیت‌هایی را تعیین می‌کنند.

افرادی که امکان استفاده از خدمات صرافی خارجی را دارند، می‌توانند با 10 دلار آمریکا وارد بازار رمزارزها شوند و به خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود بپردازند. حداقل مبلغ خرید ارز دیجیتال در صرافی بایننس، 10 دلار است. مشتریان کوینکس نیز با پرداخت حداقل 10 دلار امکان خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود را دارند. کاربران اوکی اکس هم می‌توانند تنها 10 دلار هزینه کنند و وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند. هات بیت هم یکی دیگر از صرافی‌های خارجی است که مشتریان آن با پرداخت 10 دلار امکان خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظرشان را دارند. براساس اخبار و اطلاعات موجود، حداقل مبلغی که صرافی بای بیت از مشتریان خود قبول می‌کند، بین 15 تا 20 دلار است.

آریاک سفر

اما در صورتی که فرد علاقمند به بازار رمزارزها ساکن ایران باشد، امکان سرمایه گذاری در صرافی‌های خارجی را ندارند. این افراد می‌توانند از خدمات سایت‌های داخلی معتبر و فعال در حوزه رمزارزها استفاده کنند. با نگاهی به این وبسایت‌ها متوجه خواهید شد که کاربران ایرانی برای ورود به بازار رمزارزها باید حداقل 100 هزار تومان سرمایه داشته باشند. برخی از سایت‌های داخلی حتی سرمایه ریالی قبول نمی‌‌کنند، فرد باید با دلار به خرید و فروش بیت کوین و دیگر رمزارزها در این سایت‌ها بپردازد.

سرمایه مورد نیاز برای خرید و فروش بیت کوین در سایت صرافی

اما کاربران ایرانی به منظور خرید و فروش رمزارز مورد نظر خود تنها نباید به حداقل سرمایه مورد قبول وبسایت‌ها توجه داشته باشند، بلکه باید مسائل امنیتی سایت و دیگر خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهند را نیز در نظر بگیرند.

سایت صرافی یکی از سایت‌های مناسب در حوزه خرید و فروش بیت کوین و دیگر رمزارزها است که تلاش کرده تا با تامین امنیت کاربران و قبول حداقل سرمایه، امکان حضور آن‌ها را در بازار رمزارزها فراهم کند. حداقل خرید ارز در این سایت به قیمت دلار و نوسانات آن بستگی دارد و براساس این موضوع تغییر می‌کند. اما وبسایت صرافی همواره تلاش کرده تا با قبول کمترین مقدار سرمایه، زمینه حضور علاقمندان را در بازار رمزارزها فراهم کند. افراد به منظور آگاهی از حداقل میزان خرید رمزارزهای صرافی باید به سایت این مجموعه مراجعه کرده و در بخش خرید رمزارزها، حداقل میزان سرمایه مورد قبول را مشاهده کنند.

هم اکنون حداقل تبدیل بیت کوین در سایت صرافی، 450 هزار تومان اعلام شده است. افرادی که قصد خرید و فروش هر چه بیشتر بیت کوین را از طریق سایت صرافی دارند، نمی‌توانند بیشتر از 250 میلیون تومان در این سایت معامله داشته باشند. کاربران با مراجعه به این بخش به راحتی امکان مشاهده اطلاعات مربوط به نوسان قیمتی بیت کوین را دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : صرافی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز