حداقل دستمزد کارگران افزایش یافت

عضو کارگری شواری عالی کار اعلام کرد: در آخرین جلسه شورای عالی کار علاوه بر افزایش 200 هزار تومانی حق مسکن کارگران، حداقل دستمزد نیز مورد بازنگری قرار گرفت و افزایش دستمزد کارگران نسبت به سال قبل 26 درصد رسید.

به گزارش کاماپرس، علی خدایی نایب رئیس کانون کارگران و عضو کارگری شورای عالی کار ، دقایقی پیش در لایو اینستاگرام خود با بیان این که طبق بازنگری انجام شده افزایش حداقل دستمزد امسال از 21 درصد به 26 درصد رسید، اظهار کرد: بر این اساس حداقل دستمزد کارگران 75 هزار تومان دیگر افزایش یافت.

خدایی در ادامه به تصویب افزایش 200 هزار تومانی حق مسکن در جلسه شورای عالی کار اشاره کرد و گفت: به این ترتیب حداقل دستمزد یک کارگر مجرد (بدون احتساب سابقه) به رقم ۲۶,۱۰۴,۲۷۰ ریال می‌رسد که نسبت به سال ۹۸ رشد ۴۴.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

بنا به توضیحات این عضو کارگری شواری عالی کار، از دیگر مصوبات جلسه کاهش ۷۵ هزار تومانی پایه سنواتی کارگران بود که به ازای آن 5 درصد به پایه حقوق اضافه شد و در حقیقت پایه کارگران حداقل‌بگیر در سال جاری ۲۶ درصد افزایش یافت.

به گفته خدایی مصوبات جلسه شورای عالی کار و افزایش های صورت گرفته در حداقل دستمزد و حق مسکن حداکثر تا تیرماه اعمال خواهد شد.

آریاک سفر

خدایی افزایش 26 درصدی در حداقل دستمزد کارگران را از نظر اعضای کارگری شورای عالی کار رضایت بخش ندانست اما در عین حال تاکید کرد: این افزایش دستمزد با ایستادگی نمایندگان کارگران به دست آمده است.

شایان ذکر است پایه سنوات پیش از این و در مصوبه فروردین ماه ۱۷۵ هزار تومان تعیین شده بود که با مصوبه امشب به ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

ضمنا حداقل دستمزد یک کارگرد مجرد در سال نودوهشت مبلغ ۱۸,۰۶۸,۸۱۰ ریال بوده است. همچنین سایر به سطوح علاوه بر حق مسکن روزی ۲,۶۰۰ تومان نیز اضافه شد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز