حباب قیمت پراید به بازار سکه رفت!

با دو نرخی شدن بازار سکه و تفاوت قیمت بین بازار آزاد و بورس کالا به نظر می رسد حباب قیمت از بازار خودرو، به بازار سکه جابجا شده است.

به گزارش کاما پرس، در شرایطی که پس از بازار خودرو این بار نوبت بازار سکه شده تا دو نرخی شود و میان بازار آزاد آن و نرخ بورسی‌اش اختلاف قیمت نیم میلیون تومانی ایجاد شود، نایب رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر عنوان کرد: اختلاف به­وجود آمده نرخ سکه در بازار آزاد و سرمایه موجب شده است چشم بازار سکه و طلا به سوی تابلوی بورس باشد. این در حالی است که تا پیش از این، بازار سرمایه متاثر از بازار سنتی سکه و طلا بوده است.

محمد کشتی‌آرای با اشاره به تفاوت بالای قیمت سکه در بازار آزاد و بورس کالا گفت: اختلاف قیمت بالای سکه در بازار آزاد و بورس، تقاضا برای خرید سکه از بازار و عرضه در بورس را به حدی بالا برده است که آن را دارای حباب ۴۰۰ هزار تومانی کرده است.

در گرانی سکه پای بانک ها در میان است!

کشتی آرای با اشاره به ورد چند بانک به این میدان عنوان کرد: گزارش­ها حاکی از ورود چهار بانک رفاه، سامان، صادرات و ملت به این بازار است که سبب شده قیمت سکه به طور خودکار هفت تا هشت درصد بالاتر از قیمت رسمی بازار معامله شود. این بانک­ها سکه را به نرخ بالاتر از قیمت بازار از مردم خریداری می‌کنند و مردم نیز با توجه به جذابیت این اختلاف قیمت در بازار و بورس، سکه را از بازار آزاد می‌خرند و به بانک‌ها با نرخ بورسی می‌فروشند.

آریاک سفر

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه این معاملات هیچگونه سود و بهره اقتصادی برای کشور نخواهد داشت و تنها سبب خواهد شد که سکه در خانه‌ها دپو شود و دلالی‌ها افزایش یابد، گفت: فاصله جذاب این اختلاف قیمت سبب شده که مردم همه سرمایه خود را صرف خرید سکه از بازار آزاد کنند و به بانک‌ها طبق قیمت‌های اعلام شده در بورس با سود بسیار خوب بفروشند. قیمت سکه در بورس و بازار آزاد مسابقه‌ای پیش می‌رود و به دنبال نرخ بورسی، قیمت‌ها در بازار نیز بالا می‌رود.

وی با اشاره به نوع معاملات این روزهای بازار سرمایه عنوان کرد: معغمولا این­گونه معاملات توسط افراد باتجربه و حرفه‌ای در این زمینه انجام می‌شود که با نوع معاملات بورس آشنایی دارند. اما این روزها معاملاتی که در بازار انجام می‌شود، توسط افرادی است که با این سیستم آشنا نیستند.

انتهای پیام

مرتبط با : اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز