حباب سکه به 14 درصد رسید / قیمت 29 شهریور 1401

قیمت هر گرم طلای 18 عیار نسبت به دیروز 700 تومان بالا رفت و 1 میلیون و 309 هزار و 700 تومان شد. اما نرخ سکه امامی در مقایسه با روز گذشته 8 هزار تومان کم شد و در محدوده 14 میلیون و 275 هزار تومان قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نرخ نیم سکه طی روز جاری نسبت به روز قبل 0.62 درصد کم شد و به مرز 8 میلیون تومان رسید. قیمت ربع سکه در مقایسه با دیروز 1 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده 5 میلیون تومان خرید و فروش شد. نرخ هر قطعه سکه گرمی نسبت به روز گذشته تغییری نداشت و در همان محدوده 2 میلیون و 950 هزار تومانی باقی ماند.

امروز ارزش ذاتی سکه امامی 12 میلیون و 469 هزار تومان بود و با توجه به نرخ معاملاتی این فلزگرانبها، حباب سکه در محدوده 14 درصدی قرار گرفت. برخی معتقدند همین حباب سکه سد راه افزایش قیمت این فلزگرانبها شده است. گروهی دیگر هم معتقدند حرکت خلاف جهت قیمت دلار و اونس به این وضعیت منجر شده و به نظر تا عدم هماهنگی این دو اهرم، این روند ادامه پیدا کند.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

چرا برخلاف رشد نرخ دلار، قیمت طلا و سکه کم شد؟

نرخ اونس برخلاف قیمت دلار کاهشی شد؛ این امر در کاهش قیمت بیشتر فلزات گرانبهای داخلی موثر نبود و تنها اندکی نرخ این فلزات کم شد. در حال حاضر قیمت اونس نسبت به روز قبل 2.3 درصد کاهش پیدا کرد و در محدوده هزار و 669 دلاری قرار گرفت. به نظر هم اکنون چشم سکه بازان به قیمت دلار است. در صورتی که باز هم قیمت دلار صعودی شود، ضرر معامله گران سکه کاهش پیدا خواهد کرد. اما اگر نرخ دلار کاهش پیدا کند، احتمالا نزول بیشتر نرخ طلا و سکه اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز