حباب در بیت کوین؟

سیامک قاسمی، کارآفرین و کارشناس اقتصادی در صفحه‌ی اینستاگرامی خود مصاحبه‌ای به صورت لایو با ابراهیم علیزاده، روزنامه‌نگار و سردبیر تجارت‌نیور در خصوص فرازونشیب بیت کوین انجام داده است و بخش‌هایی از آن را منتشر کرده است.

به گزارش کاماپرس، سیامک قاسمی در این مصاحبه‌ گفت: وقتی همه به سمت بازاری می‌روند، شما وارد نشوید. تجربه نشان داده است که وقتی توده‌ مردم  سمت بازاری حرکت می‌کنند، واقعیت این است که وقت خروج از آن بازار است. متاسفانه ما در ایران با داغ شدن یک بازار و هیجانی تصمیم گرفتنمان بدون برنامه‌ریزی به سمتش می‌رویم، معمولا هم دیر می‌رسیم.
قاسمی در خصوص افرادی که از ابتدا بیت کوین خریداری کرده‌اند گفت: بیت کوین 40هزاردلاری نوش جان افرادی که با 4هزار دلار شروع کردند و گفتند این قیمت کمتر از ارزش واقعی است. کسی که با سرمایه 25 هزار دلاری وارد این بازار شده است، معلوم است که سرمایه‌اش را از دست می‌دهد و لای در می‌ماند.

با چه استراتژی در بازار رمزارزها سرمایه گذاری کنیم؟

این کارشناس اقتصادی افزود: توصیه من این است که هیچوقت با تمام دارایی وارد بازاری نشوید. تنوع دارایی بدهید و بخشی از سرمایه‌تان را وارد کنید. اکنون بیت‌‌کوین به بلوغ رسیده لست. شما می‌توانید روی دیگر altcoinها ) ارز دیجیتالی) تمرکز کنید که رشد قابل توجهی دارند.

وی در پایان بیان کرد: من همیشه توصیه به سرمایه‌گذاری روی رمزارزها دارم با دو پارامتر. اول اینکه بخش کوچکی از دارایی‌تا را وارد کنید. چون اگر رشد داشته باشد حتی با وجود سرمایه اندک، شما سود زیادی می‌کنید. و اگر ریزش داشته باشد عملا مدیریت ریسک می‌کنید. دوم اینکه اگر خواستید به این بازارها روی بیاورید، چه بیت کوین چه بورس و یا ارز و.. با برنامه‌ریزی تصمیم بگیرید و به سرمایه‌تان نظم دهید.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

هشدار مرجع مالی انگلستان به سرمایه گذاران بیت کوین

شایان ذکر است اخیرا مرجع راهبرد امور مالی انگلستان (Financial Conduct Authority) با انتشار گزارشی صریح به سرمایه‌گذاران در بازار بیت‌کوین هشدار داد که باید انتظار از‌دست‌دادن تمام دارایی خود در این بازار را داشته باشند.

دو روز ریزش پی در پی در این هفته در بازار بیت کوین ریسک بالای این بازار را به نمایش گذاشت به صورتی که  ریزش سراسری در بازار رمزارزها فقط در روز یکشنبه سبب‌شد حدود ۲۰۰ میلیارد دلار از ارزش کل بازار رمزارزها در یک روز ناپدید شود.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز