جولان نوسان گیران در سهام ذوب آهن اصفهان

لست سکند

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان از ثبت رکوردهای جدید در تولید ، فروش و صادرات این شرکت در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: میزان سهم شناور شرکت ذوب آهن بسیار بالاست و نوسان گیران در این بازار جولان می دهند.

به گزارش کاماپرس این سخنان منصور یزدی زاده اشاره به افت و خیزها و نوسانات شدید سهام ذوب آهن در سال 98 است که موجب زیان های سنگین برای سهامداران خرد این سهام شده است.

یزدی زاده افزود: با وجود آنکه در سال 98 با مشکلات بسیاری مواجه بودیم در بخش تولید با 5 درصد افزایش نسبت به سال 1397 به عدد 2 میلیون و 526 هزار تن تولید چدن رسیدیم که منجر به ثبت رکورد جدیدی در تولید سالانه این شرکت با دوکوره بلند شد و در تاریخ ذوب آهن نیز دومین رکورد تولید سالانه محسوب می شود .

وی افزود : در بخش فروش نیز به لحاظ درآمد و تناژ رکورد زدیم و همچنین با یک میلیون و 200 هزار تن صادرات ، در این بخش و همچنین به لحاظ درآمدزایی رکورد جدیدی در این شرکت ثبت شد که جزئیات آن پس از افشا در سامانه کدال ، قابل انتشار خواهد بود .

راز آسمان پایتخت

مدیرعامل ذوب آهن در خصوص شرایط کنونی ارزش سهام این شرکت گفت : بزرگترین مشکل ما این است که میزان سهم شناور ذوب آهن اصفهان بسیار بالاست و متاسفانه نوسان گیران در این بازار جولان می دهند . البته تا آنجا که موفق به اخذ موافقت هیات مدیره شدیم ، بازارگردانی کردیم و آنچه در توان ما بود انجام دادیم .

وی تصریح کرد : امسال با تدبیر مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام گرفته است و این نوید را می دهیم که این مجتمع عظیم صنعتی توانایی ، ابزار و ظرفیت لازم برای جهش تولید را دارد . محقق شدن این مهم ، نیازمند آن است که مطابق منویات مقام معظم رهبری ، دولت به اندازه سهم خود از این شرکت حمایت کند و مواد اولیه به ویژه سنگ آهن را تامین نماید.

انتظار دریافت 7 میلیون تن سنگ آهن از دولت

وی افزود : ذوب آهن اصفهان تولید حدود 11 درصد فولاد کشور را به عهده دارد و اگر دولت تنها 11 درصد سنگ آهن کشور را به این شرکت اختصاص دهد ، 10 میلیون تن سنگ آهن به این شرکت می رسد . اما انتظار ما تنها حدود 7 میلیون تن سنگ آهن است که انتظار زیادی نیست و این سنگ آهن را رایگان نیز نمی خواهیم . در واقع اگر همانند کنسانتره ،گندله و DRI، برای سنگ آهن نیز سهمیه بندی انجام شود ،  جهش تولید در این شرکت  محقق می شود و ذوب آهن به تولید 3 میلیون و 50 هزار تن می رسد .

مدیرعامل ذوب آهن یادآور شد : با تامین سنگ آهن به میزان مذکور ، به لحاظ کمی به افزایش 20 درصدی در تولید می رسیم و به لحاظ کیفی مشابه سال گذشته که انواع ریل تولید شد ، امسال نیز محصولات جدیدی تولید می کنیم .

یزدی زاده ، با اشاره به اینکه محصولات جدید ، ارزش افزوده بالایی دارد ، افزود : تولید این محصولات باعث می شود سودآوری شرکت افزایش یافته و زیان انباشته صفر شود که کمک بسیار خوبی به سهامداران می کند  و عامل اصلی رشد ارزش سهام این شرکت است .

صفر شدن زیان انباشته در سال 98 محقق نشد

وی با اشاره به اینکه برنامه ذوب آهن در سال گذشته ، صفر کردن زیان انباشته بود که به دلایلی محقق نشد ،  افزود : برای دست یابی به این هدف و برون رفت از شرایط فعلی ابزارهای لازم را داریم تا بتوانیم در سال جاری ، هم معیشت پرسنل را بهبود بخشیم و هم سهامداران را خوشحال کنیم.

مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به شیوع بیماری کرونا که یک بحران جهانی را ایجاد کرده است ، گفت :  کشور ما نیز بامشکلات شیوع این بیماری مواجه است و با این حال با تدبیر کل نظام در مقایسه با سایر کشورها شرایط بهتری داریم و البته همه باید برای شکست کرونا تلاش کنیم .

مرتبط با : ذوب آهن اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز