جولان خودروهای 2019 در بازار با وجود ممنوعیت واردات

لست سکند

در حالی که ورود خودرو به کشور ممنوع شده است اما با بررسی سایت های فروش خودرو با حجمی از خودرو خارجی با مدل تولید سال 2019 روبه رو می شویم.

به گزارش کاماپرس، خودروهای خارجی مدل 2019 با قیمت های میلیاردی در بازار خودرو ایران جولان می دهند، سوال اینجاست که با ممنوعیت خودروهای خارجی به کشور این تعداد خودرو در بازار چگونه وارد شده است.

هر چند برخی از فعالان اقتصادی اعلام کرده اند این خودروها بخشی از خودروهای رسوبی آزاد شده در گمرک است اما تعداد زیاد این خودروها، ابهاماتی درباره درست بودن این ادعا را در ذهن مردم ایجاد می کند.

اقتصاد نیوز نوشت: یکی دیگر از مواردی که در خصوص این خودروها مطرح می شد به گذر موقت بودن این خودروها باز می گردد، به گفته فعالان بازار خودرو با وجود اینکه در حال حاضر شاهد گسترش تردد خودروهای گذر موقت به دلیل ممنوعیت واردات خودرو هستیم؛ اما خودروهای که هم اکنون در بازار خرید و فروش می شوند خودروهای پلاک خودرو هستند.

اصل ماجرا چیست؟

راز آسمان پایتخت

دراین خصوص فربد زاوه یکی از فعالان بازار خودرو می گوید: خودروهایی که از اواسط سال 2018 تولید می شوند با مدل سال 2019 کد گذاری می شوند و برای آنها قبض انبار صادر می شود با این شرایط در صورتی که این خودرو در نیمه دوم سال 2018 وارد گمرک شده باشند و قبض انبار دریافت کرده باشند، ترخیص آنها بلامانع خواهد بود؛ روندی که در حال حاضر در خصوص برخی برندها شاهد آن هستیم.

زاوه یکی از فعالان بازار خودرو در این خصوص بر این نکته نیز تاکید می کنند که شرکتهای واردکننده سفارش های خود را به صورت سالیانه ثبت می کنند و با این شرایط می توان گفت خودروهای وارد شده در اصل همان خودروهایی هستند که قبض انبار برای آنها صادر شده بوده، اما شرکت وارد کننده به هر دلیلی تاکنون اقدامی برای ترخیص آنها صورت نداده است، در این میان ذکر این نکته لازم است که این خودرو شامل خودروهای دپو شده نمی شود، چرا که با صدور قبض انبار این خودرو در رده خودروهای تعیین تکلیف شده قرار دارند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز