جولان ابردلالان در بازار خودرو

قیمت خودرو پراید دربازار آزاد به 90 میلیون تومان رسیده و این موضوع به دلیل ضعف نظارت مسئولان بر بازار و دلال بازی  در این حوزه رخ داده است.

به گزارش کاماپرس؛ سال گذشته، گروه خودروسازی سایپا تصمیم گرفت در راستای تصمیم شورای عالی استاندارد و حرکت بر اساس استانداردهای ملی، خط تولید پراید را زودتر از مهلت تعیین شده (تیرماه سال جاری) متوقف کند تا از ظرفیت آن برای تولید خودروهای دیگری همچون کوییک، تیبا و ساینا و نیز محصولات جدید خود استفاده کند.به گزارش منتشر شده در روزنامه شرق، تورم شدید روزهای اخیر، تلاش مردم برای سرمایه گذاری از طریق خرید خودرو و در نهایت خبر توقف تولید پراید، سبب شد که برخی از دلالان و سودجویان از این فضا به نفع خود بهره برده و طی چند روز اخیر قیمت خودروی پراید در بازار را با قیمت های هیجانی و عجیب مواجه کنند.

افزایش حجم نقدینگی و ترس از افزایش نرخ تورم در ماه های آینده، موجب شده است مردم به سمت سرمایه گذاری در بازار خودرو بروند، از همین رو دلالان از فرصت پیش آمده به نفع خود در حال بهره برداری هستند و قیمت ها را هر گونه که بخواهند اعلام می کنند.

مردم از دلالان خودرو نخرند

آریاک سفر

ضعف نظارت بر بازار و دلال بازی عوامل اصلی افزایش قیمت خودرو است. باید از مدت ها پیش مراجع نظارتی بر بازار نظارت می کردند. مافیایی در در بازار آزاد خودرو شکل گرفته که توانسته به صنعت خودرو (خودروسازان) و مردم ضربه اقتصادی بزند، در واقع مردم باید با هوشیاری مانع از سوءاستفاده افراد فرصت طلب شده و اجازه ندهند دلالان تعیین کننده نرخ بازار باشند.

کشوری که با تحریم روبه رو می شود و مشکلات در خیلی از صنایع ظهور می کند، دلالان و سودجویان به سرعت وارد بخش هایی می شوند که بیشترین آسیب را می بیند، به همین دلیل می بینیم دلالان وارد بازار خودرو شدند و هر قیمتی که بخواهند بر روی خودروها می گذارند. در مورد خودروی پراید هم چنین اتفاقی افتاده است، مردمی که نقدینگی دارند به بازار خودرو می روند تا بتوانند ارزش پول خود را حفظ کنند، حال دلالان خودروهایی را که از پیش از این با قیمت پایین تر خریده اند با قیمت های نجومی می فروشند.

انتهای پیام

مرتبط با : سایپا
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز