جوان ترین میلیاردرهای جهان در سال 2023

در گذشته مردم برای ثروتمند شدن راهی طولانی را در پیش داشتند. به همین دلیل افراد ثروتمند عموما مسن بودند. امروزه با پیشرفت جوامع و تکنولوژی افراد بسیار جوان هم می‌توانند با به کار گرفتن ایده‌های خلاقانه خود به ثروت برسند. البته به دنیا آمدن در یک خانواده مرفه نیز در این مورد بی تاثیر نیست!

کاماپرس در ادامه به معرفی جوان‌ترین میلیونرهای جهان در سال ۲۰۲۲ می‌پردازد؛

۱۰. جاناتان کواک

جاناتان کواک از هنگ کنگ با ۳۱ سال سن، ثروتی معادل ۲.۴ میلیارد دلار دارد. این ثروت باد آورده از پدرش والتر کوک به او رسیده که یک سرمایه دار املاک و مستغلات بود. جاناتان به دنبال اختلاف با برادرانش از شرکت اخراج شد. با این حال مادربزرگش که از بنیانگذاران شرکت بود او را به‌عنوان ذینفع خود معرفی کرد. جاناتان در حال حاضر مدیریت شرکت املاک مستقل خود به نام امپایر هولدینگ را برعهده دارد.

۹. سم بنکمن-فراید

فراید از طریق تجارت ارزهای دیجیتال در ۲۹ سالگی به ثروت هنگفتی دست یافت. دارایی خالص او هم اکنون، در ۳۱ سالگی، به ۸.۷ میلیارد دلار می‌رسد. سم همچنین شرکت‌های تجارت ارز دیجیتال اف تی ایکس و آلامدا ریسرچ را تاسیس کرده است. این جوان خود ساخته اعتقاد دارد برای بیشتر بخشیدن باید روز به روز درآمد بیشتری کسب کند. فراید همچنین در کارهای خیر و فعالیت‌های اجتماعی شرکت دارد.

آریاک سفر

بیشتر بخوانید:

۸. استنلی تانگ

این کارآفرین هنگ کنگی در ۳۱ سالگی به ۲ میلیارد دلار دارایی دست یافته است. تانگ یکی از بنیان‌گذاران بزرگترین سرویس تحویل غذا در ایالات متحده است. این سرویس با نام «دُردَش» (Doordash) بیشتر روی تکنولوژی رباتیک و اتوموبیل‌های خودران تمرکز دارد. تانگ پیش از این به‌عنوان مهندس نرم‌افزار در شرکت فیس‌بوک کار می‌کرد. او در ۱۴ سالگی به‌عنوان پرفروش‌ترین نویسنده وب‌سایت آمازون شناخته می‌شد.

۷. اندی فنگ

فنگ ۳۱ ساله یکی دیگر از بنیان‌گذاران سرویس تحویل «دُردَش» (Doordash) به شمار می‌رود. دارایی خالص او به ۲ میلیارد دلار می‌رسد. این فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد، در حال حاضر ۴ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. فنگ همچنین به‌عنوان مسئول فناوری و چشم‌انداز محصول فعالیت دارد.

۶. گوستاو مگنار ویتزو

گوستاو با ۳۰ سال سن صاحب ثروتی معادل ۴.۴ میلیارد دلار است. این مدل موفق و کارآفرین نروژی ۴۷ درصد از سهام شرکت پرورش ماهی «سالمار» (SalMAR) را از پدرش به ارث برده است. او همچنین دستی در صنعت داروسازی دارد و با سرمایه‌گذاری در مزارع دریایی اسکاتلند ثروت خود را افزایش می‌دهد.

۵. آستین راسل

آستین راسل ۲۸ ساله که زمانی دانشجوی انصرافی دانشگاه استنفورد بود امروزه ثروتی معادل ۲.۴ میلیارد دلار دارد. او در ۱۷ سالگی شرکت نرم‌افزاری «لومینار» (Luminar) را تاسیس کرد. این شرکت در زمینه اتوموبیل‌های خودران فعالیت دارد. راسل از کودکی یک نابغه بود و حتی در ۱۳ سالگی یک سیستم تصفیه آب زیرزمینی ساخت.

۴. کاترینا اندرسون

کاترینا آندرسن ۲۸ ساله و خواهر کوچکترش صاحب ۴۲ درصد از سهام شرکت پدرشان هستند. این شرکت که «فِرد» (Ferd) نام دارد در زمینه بازار سهام فعالیت می‌کند. این میلیاردر نروژی از این طریق دارای ثروت ۱.۴ میلیارد دلاری شده است.

۳. الکساندرا اندرسون

الکساندرا خواهر کوچکتر کاترینا اندرسون نیز با ۲۷ سال سن دارای ثروتی ۱.۴ میلیارد دلاری است. هر دوی آن‌ها از سهام داران شرکت پدرشان به نام «فِرد» (Ferd) هستند. الکساندرا در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان جوان‌ترین میلیاردر دنیا شناخته شد.

۲. وانگ زلونگ

این کارآفرین ۲۵ ساله چینی با ۱.۵ میلیارد دارایی خالص در رتبه دوم این لیست قرار می‌گیرد. او وارث یک شرکت تولید رنگ است. این رنگ‌ها کاربرد زیادی در صنایع تولید پلاستیک، سرامیک و حتی محصولات بهداشتی دارد. زلونگ همچنین لقب جوان‌ترین میلیارد آسیا را از آن خود کرده است.

۱. کوین دیوید لمن

این جوان ۲۰ ساله آلمانی با ثروتی معادل ۳.۳ میلیارد دلار در رتبه نخست لیست جای می‌گیرد. لمن در ۱۴ سالگی نیمی از سهام داروخانه زنجیره‌ای پدرش به نام «دروگری مارکت» (Drogerie Markt) را دریافت کرد. دروگری مارکت هم‌اکنون با ۳ هزار و ۷۰۰ شعبه در آلمان و ۴۱ هزار کارمند دارای گردش مالی ۱۲ میلیارد دلاری است. با این حال لمن در صفحه اجتماعی خود چیزی از این ثروت هنگفت را به رخ نمی‌کشد و حتی تصاویر آن به سختی در اینترنت پیدا می‌شوند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “جوان ترین میلیاردرهای جهان در سال 2023

  1. موسی گفته:

    توی ایران هم جدیدا افراد زیادی میلیاردر شده اند ! مثلا طرف صاحب خانه دو میلیاردی است ولی برای تعویض فرش یا مبل خونه اش پول ندارد
    یا ماشین بالای یک میلیارد داره ولی پول خرید لاستیکش نداره ! ایران کشور میلیاردرهای فقیر !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز