جهش قیمتی طلا و سکه اتفاق افتاد

لست سکند

امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار، یک میلیون و 155 هزار و 900 تومان شده که نسبت به قبل تعطیلات افزایش17 هزار و 300 تومانی را تجربه کرده است. بلاخره سکه امامی هم مرز قیمتی 12 میلیون تومان را شکست داد و با رشد قابل توجه 305 هزار تومانی که داشته اکنون در دامنه قیمتی 12 میلیون و 135 هزار تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

این در حالی است که نرخ سکه در بازار غیررسمی دیروز به 12 میلیون تومان رسید و با این نرخ معامله شد. گزارش‌ها نشان دهنده ثبت رکورد جدید قیمتی طلا و سکه طی پنج ماه گذشته است.

به گزارش کاماپرس، با وجود کاهش قیمت طلا در بازار جهانی و تعطیلی کرونایی بازار ایران، طلا و سکه امروز رکورد عجیبی را در سال جاری به ثبت رساندند. به گفته مسعود ضرابی، رئیس اتحادیه طلافروشان کرج، معاملات غیررسمی بازار طلا و سکه در فضای مجازی به این رشد قیمتی دامن زده است.

راز آسمان پایتخت

ضرابی به این نکته اشاره داشته که با تدوام این وضعیت و افزایش گسترده قیمت دلار، روند صعودی قیمت طلا و سکه ادامه دار خواهد بود. پیش از این سیدمهدی تاجداران، رئیس اتحادیه طلا و جواهر بابل، اعلام کرده بود که کاهش قیمتی طلا در پایان هفته گذشته به دلیل همزمانی با تاسوعا و عاشورا بوده و بعد از این نرخ سکه و طلا افزایشی خواهد شد.

قیمت سکه بالاتر خواهد رفت؟

میزان تقاضا در بازار سکه و طلا به واکنش قیمتی اسکناس آمریکایی بستگی دارد. سکه بازان منتظرند که رفتار دلار پس از چند روز تعطیلی از ابهام خارج خواهد شود تا واکنش آن را نسبت به مرز 27 هزار تومانی رصد کنند. اگر قیمت دلار بالای 27 هزار تومان تثبیت شود، تمایل به خرید در بازار سکه بیشتر خواهد شد. با این حال برخی فعالان بازار سکه همچنان محتاطانه عمل می‌کنند، زیرا به اعتقاد آن‌ها قیمت دلار در اواسط هفته به واسطه عرضه بازارساز در مسیر نزولی قرار می‌گیرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز