جنگنده ‌های سوخو 30 به موشک های دو منظوره جدید مجهز می‌شوند+ فیلم

جنگنده های سوخو 30 مدرن سازی شده( Su-30SM) به موشک های جدید سنگین هوا به زمین مجهز خواهند شد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از ایزوستیا،کارشناسان نظامی اطمینان دارند این موشک ها از نوع مافوق صوت مایع Kh-32 هستند، که پیشتر فقط در بمب‌افکن های دور برد Tu-22M3 مورد استفاده قرار می گرفتند.

نوسازی هواپیماهای جنگی در چارچوب برنامه توسعه “Adaptation-Su” انجام می شود. از جمله تجهیز این جنگنده ها با مهمات قدرتمند با برد مسافتی تا 1000 کیلومتر است که جهت اهداف شناور و زمینی طراحی شده اند.

توسعه سامانه های راداری و سیستم رایانه ای سوخو 30 

طبق اسناد موجود در اختیار این نشریه ، برنامه توسعه جنگنده های Su-30SM در سال 2015 آغاز شده است. طی برنامه ریزی های انجام شده علاوه بر به روز رسانی سامانه راداری N011М و سیستم رایانه ای جنگنده و مجموعه دفاعی آن، تمام قطعات خارجی با قطعات ساخت روسیه جایگزین می شوند.

آریاک سفر

سردبیر پرتال militaryrussia ، به ایزوستیا گفت: “در روسیه چندین برنامه مختلف برای ساخت موشک برای جنگنده های تهاجمی وجود دارد.

جزئیاتی از موشک های جدید جنگنده های تهاجمی روسیه

یکی از آنها شامل کار بر روی موشک kh-32 است که یک موشک قدرتمند دو منظوره بوده و نسخه پیشرفته موشک نسبتاً قدیمی kh -22 است که در بمب افکن های Tu-22M3 استفاده می شدند.

دیمیتری کورنف در ادامه افزود: این موشک می تواند هم به عنوان یک موشک ضد کشتی مورد استفاده قرار گرفته و یا برای شلیک به اهداف زمینی با مختصاتی که برایش تنظیم می شود استفاده گردد. با توجه به مشخصات فنی آن، kh-32 می تواند 5 برابر سریعتر از سرعت صوت و در ارتفاع 40 کیلومتری پرواز کند. قطر آن 90 سانتی متر و تقریبا 6 تن وزن دارد. مخزن سوخت آن اجازه می دهد تا مسافتی تا 1000 کیلومتر را تحت پوشش قرار دهد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “جنگنده ‌های سوخو 30 به موشک های دو منظوره جدید مجهز می‌شوند+ فیلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز