جنگنده های میگ 29 ناشناس اف 16 های ترکیه را منهدم کردند

در لیبی، جنگنده های ناشناس MiG-29 ساخت روسیه به پایگاه هوایی الواتیا ، جایی که تجهیزات نظامی ترکیه مستقر است ، حمله کردند.

به گزارش کاماپرس و به نقل از کانال تلگرامی Voenniy Obozrevatel، در نتیجه این حملات حداقل دو فروند هواپیمای F-16 ترکیه ، سه سیستم دفاع هوایی MiM-23 هاوک و دو سامانه ACV-30 Korkut و همچنین یک سیستم رادیویی الکترونیکی بر روی زمین نابود شدند.

به گفته کارشناسان نظامی ، اگر این خبر حقیقت داشته باشد ، پس می توان نتیجه گرفت که چنین خسارات بزرگی بدان معنی است که سیستم های پدافند هوایی ترکیه یا به سادگی متوجه نزدیک شدن MiG ها نشده اند ، یا این حمله به قدری زودگذر بوده است که دیگر وقت لازم برای واکنش نشان نداشته اند.

گمانه زنی درباره مصری بودن میگ 29 های مهاجم

آریاک سفر

به گفته این کارشناسان این امکان وجود دارد که یک سیستم جنگ الکترونیکی ساخت روسیه با نام “تالیسمان” علیه سیستم های دفاع هوایی ترکیه مورد استفاده قرار گرفته و عملکرد آنها را مختل کرده اند.

این کانال تلگرامی در مورد مالکیت هواپیماها اعلام کرده که آنها به احتمال زیاد متعلق به نیروی هوایی مصر بوده اند. زیرا با وجود مخالفت های ژنرال خلیفه حفتر با ترکیه، ارتش وی خلبانانی با این سطح از آموزش را در اختیار ندارد.

اخبار و گزارش های غیر رسمی حکایت از آن دارد که میگ های ناشناس سامانه های ترکیبی ACV-30 Korkut که نمونه مشابه سامانه پدافند هوایی روسی Pantsir-S هستند را تنها 48 ساعت پس از استقرار آنها در پایگاه هوایی الاتیا در لیبی نابود کرده اند.

بر اساس اطلاعات موجود احتمال می رود این حملات توسط جنگنده های MiG-29 و احتمالاً به همراهی بمب افکن های Su-24 وارد شده است ، و اگرچه قرار بود سامانه های ACV-30 Korkut از جنگنده های ترک مستقر در این پایگاه محافظت کند ، در نهایت خود طعمه حملات ناشناس شدند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

10 دیدگاه برای “جنگنده های میگ 29 ناشناس اف 16 های ترکیه را منهدم کردند

  1. ارش گفته:

    مطمعن باشید یا کار خود روسیه هست یا مصر .فقط این دوتا کشور با توجه به برد عملیاتی کم اون هم باسوختگیری هوایی میتونن همچین عملیات پیچیده ای انجام بدن اون هم با وجود سامانه های ترکی و آمریکای

    • ساسان گفته:

      دوستان این حادثه توسط موجودات فضایی بوده
      تازه قرار به مزارع پیاز هم حمله کنند اخه بیگانگان پیاز دوس دارن
      هشدار هشدار راستی مصر کجاست؟ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز