جنگنده سوخو 57 کریسمس را به ناتو تبریک گفت!

تحویل جنگنده سوخو 57 به ارتش روسیه به پیام تبریک کریسمس این کشور به ناتو تبدیل شد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از Avia.pro، رسانه های غربی گزارش دادند که تحویل اولین جنگنده تولیدی Su-57 به نیروهای هوافضای روسیه یک هدیه کریسمس بسیار ناخوشایند بود. به گفته تعدادی از این رسانه ها ، این جنگنده نسل پنجم روسی قرار نبود تا پایان سال گذشته تحویل نیروهای نظامی این کشور شود ، با این حال روسیه نه تنها نسخه نهایی این جنگنده را آزمایش کرد ، بلکه این هواپیمای جنگی را نیز به نیروهای هوافضا جهت بهره برداری نظامی تحویل داد.
این واقعیت که روسیه در سال 2020 موفق به تولید انبوه جنگنده سوخو 57 شد ، نشان می دهد که اکنون علاوه بر جنگنده های مانورپذیر Su-30 و Su-35 که با در خدمت نیروهای هوافضای روسیه هستند ، ناتو سردرد دیگری نیز به نام جنگنده های رادارگریز Su-57 پیدا کرده است.
یک کارشناس مسائل نظامی در گفتگو با Avia.pro گفت: “خلبانان ناتو اغلب حتی نزدیک شدن جنگنده های نیروی هوافضای روسیه را نمی بینند و با اضافه شدن Su-57 این نیروها با مشکلات بیشتری نیز درگیر خواهند شد زیرا کاملاً واضح است که روسیه می خواهد هواپیمای جنگی خود را در برابر F-35 آمریکایی آزمایش کند و این اتفاق می تواند به طریقی خاص بر اعتبار جنگنده جدید روسی تأثیر بگذارد.
در حال حاضر سوالات زیادی در خصوص نوع تسلیحات بکار رفته در Su-57 مطرح است، زیرا پیشتر گفته شده بود که این جنگنده می تواند با موشک های مافوق صوت Х-47М2 موسوم به “خنجر” و دو موشک هوا به هوا از نوع مافوق صوت مجهز شود. به گفته کارشناسان با داشتن این موشک ها برتری سو 57 بدون در نظر گرفتن مهارت خلبان و قدرت مانور جنگنده های دشمن تضمین شده است.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار تسلیحات، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز