جزئیات جدید پرداخت وام ودیعه مسکن اعلام شد

ستاد ملی کرونا جزئیات جدیدی را در خصوص پرداخت وام ودیعه مسکن اعلام کرد.

به گزارش کاماپرس، سال 99 در حالی آغاز شد که قیمت خرید مسکن با افزایش چشمگیری مواجه شده بود. این افزایش قیمت که  حالا خانه‌ها را بیش از پیش به یک کالای سرمایه ای تبدیل می‌کرد، یک نتیجه مستقیم داشت: افزایش مبلغ رهن و اجاره برای مستاجران!

همین موضوع دولت را برآن داشت تا با ارائه طرح “وام ودیعه مسکن” به کمک مستاجران بیاید.

گفته‌ها حاکی از آن است که اجرای این طرح و پرداخت تسهیلات به واجدین شرایط با مشکلاتی همراه بوده است. اما دیروز اطلاعات تازه ای در خصوص پرداخت این وام از طرف ستاد ملی کرونا منتشر شد.

طبق گزارشی که ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی منتشر کرده است، با تصویب ستاد ملی کرونا، پرداخت تسهیلات به دو روش ممکن است که در مدل اول تسهیلات با نرخ ۱۳ درصد و سررسید یکساله به نحوی که یک دوازدهم معادل سود تسهیلات طی یک سال، ماهانه پرداخت و اصل بدهی در زمان اتمام قرارداد تسویه خواهد شد، به متقاضب پرداخت می شود.

آریاک سفر

لازم به ذکر است، در پایان سال اول در صورت تفاهم با بانک عامل با متقاضی، مانده بدهی می‌تواند طی ۳۶ قسط و با نرخ ۱۳ درصد تقسیط شود.

دومین روش در خصوص نوع تسهیلات نیز بدین‌شیوه مصوب شده است که با نرخ سود ۱۲ درصد و تقسیط ۳۶ ماهه (برای حداکثر تسهیلات تا ۳۰۰ میلیون ریال) و برای تسهیلات بیش از ۳۰۰ میلیون ریال با تقسیط ۶۰ ماهه، به نحوی که متقاضی در هر قسط بخشی از اصل و سود تسهیلات را پرداخت کند.

در صورت تمایل متقاضی، مدت بازپرداخت تسهیلات می‌تواند کاهش یابد.

یک تبصره

در تبصره مصوبه ستاد کرونا آمده است: چنانچه در سررسید اقساط، متقاضی نسبت به تسویه و یا تعیین تکلیف بدهی خود اقدام نکرد، نرخ سود تسهیلات (متعلق به مانده بدهی متقاضی به بانک عامل) با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به علاوه وجه التزام ۶ درصد محاسبه و از متقاضی اخذ می‌شود.

در خصوص نوع وثایق نیز در این مصوبه آمده است که نوع وثایق شامل گواهی کسر از حقوق، گواهی کسر از مستمری خانوارهای تحت‌پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، سهام عدالت است.

در تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی اخذ سفته یا چک فرد متقاضی به تشخیص بانک عامل و همچنین، در تسهیلات بیش از ۱۵۰ میلیون ریال اخذ سفته یا چک فرد متقاضی به تشخیص بانک عامل به همراه یک ضامن، اخذ تسهیلات امکانپذیر است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “جزئیات جدید پرداخت وام ودیعه مسکن اعلام شد

  1. مصطفی گفته:

    با سلام بااین طرح یعنی اهای ملت خداحافظ مسکن کسی دیگه نمیتونه مسکندار شه اینطرح طرح بیچاره کننده وندا میده که دیگه کسی صاحب مسکن نتوان شد طرح مبتدی دولت بجای اینکه بیا اصولی فکر کنن از راه درست وتقسیم بندی بر اساس تولد وخانوار زمین در نظر بگیرن با وام به مردم واگذار کنند صاحب مسکن بشن وام اجاره میخوان بدن من اولین بار ه شنیدم اینم به تعدادی میدن وبعد جعمش میکنن اینم یه نوع سودجویی هستش اقا این سواد دارامون کجا دارن فرار میکنن بیچاره ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز