جزئیات جدید از معدن طلای کشف شده در سیستان

جزئیات جدید از معدن طلای کشف شده در سیستان و بلوچستان نشان می دهد ، این معدن با ۸ تن طلا حالا در مرحله جذب سرمایه گذار است.

به گزارش کاماپرس، چندی پیش خبر کشف معدن طلا در استان سیستان و بلوچستان منتشر شد تا این منطقه در کنار دیگر معادن با ارزشی مثل تیتانیوم، آنتیموان و مس یکی از اقتصادی ترین و با ارزش ترین مناطق کشور به حساب بیاید.
ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان ایمیدرو که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، درباره این معدن توضیح داد:« معدن طلای کشف‌شده سیستان و بلوچستان یکی از معادن اقتصادی کشور است که چندی پیش شناسایی شد و پس از مدت‌ها مراحل اکتشاف و مطالعات آن به پایان رسید و گواهی اکتشاف این معدن با ذخیره قطعی هشت تن طلا صادر شد.

برای انجام اکتشاف فراخوان جذب سرمایه‌گذار تا پایان مهرماه به‌طور عمومی منتشر می‌شود تا بتوان از ظرفیت‌های این پهنه برای رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال بهره گرفت.»
به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در کنار این معدن، معدن مس سیستان و بلوچستان هم از جمله ظرفیت‌های نابی است که در منطقه شناسایی شده و در مرحله مطالعات اکتشافی قرار گرفته و مطالعات این معدن هم حداکثر تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود ذخایر مس شناسایی شده در این معدن به 400 میلیون تن برسد، اما این میزان می‌تواند پس از تکمیل اکتشاف افزایش ملموسی داشته باشد.

آریاک سفر

در سال‌های اخیر فقط نزدیک به 60 درصد این استان مورد مطالعات اکتشافی معدنی قرار گرفت و بالغ بر 200 ظرفیت معدنی شناسایی شد، مطالعات پروژه‌های بزرگ معدنی آنتیموان، تیتانیوم، مس و طلا که جزو معادن اقتصادی کشور به‌شمار می‌روند به اتمام رسیده یا در حال انجام است که تا پایان سال تکمیل می شوند.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز