جزئیات افزایش تعرفه گاز برای پرمصرف ‌ها

با بالا رفتن مصرف گاز در ماه‌های سرد وزارت نفت هم سیاست‌های کنترل‌گرانه خود در این زمینه را در پیش گرفته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ نفت و نیرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به این ترتیب «تعرفه گاز مصرف‌کنندگانی که در لیست پرمصرف‌ها قرار می‌گیرند از ۱۶ آذر ماه افزایش می‌یابد». این خبر را چندی پیش مجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد. چگنی در این زمینه گفت که مطابق آیین‌نامه اجرایی بند «ک» تبصره ۱۵ بودجه ۱۴۰۱ هم تعرفه گاز مصرف‌کنندگان پرمصرف مشمول جریمه می‌شود و هم برنامه‌های تشویقی برای کم‌مصرف‌ها در نظر گرفته شده است. بر این اساس مشترکان خانگی که مصرف گاز آنها در ماه‌های سرد سال نسبت به دوره مشابه پارسال کمتر شود، به ازای هر یک واحد درصد کاهش، مشمول تخفیف یا همان پاداش صرفه‌جویی می‌شوند.

همچنین طبق اعلام مدیرعامل شرکت گاز تعرفه مشترکانی با مصرف متعارف که در سه پله نخست قرار دارند، نسبت به پاسال افزایشی نداشته و صورتحساب آنها مشابه سنوات گذشته است؛ تنها تعرفه مشترکان پرمصرف بخش خانگی، یعنی از پلکان ۴ به بعد افزایش یافته است، این تغییر تعرفه از ۱۶ آذرماه در صورتحساب‌های مشترکان محترم اعمال می‌شود.

آریاک سفر

مطابق آمارها ۶۵ درصد حجم گاز مصرفی بخش خانگی در دوره سرد سال ازسوی مشترکان پرمصرف (پلکان ۴ تا ۱۲) مصرف می‌شود و در عین حال، بیشترین مقدار یارانه پنهان انرژی را مشترکان پرمصرف دریافت می‌کنند. این در حالی است که بیش از ۶۴ درصد از مشترکان که در پلکان نخست تا سوم قرار دارند، تنها ۳۵ درصد حجم گاز مصرفی بخش خانگی در دوره سرد سال را مصرف می‌کنند که تعرفه آنها افزایشی نداشته است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز