جذاب ترین جاده های دنیا در سال ۲۰۲۳ + عکس

آن دسته از افرادی که عاشق سفر کردن با خودرو هستند، جاده‌های زیادی را از نزدیک مشاهده کرده‌اند. یکی از لذت‌های رانندگی و سفر کردن در تماشای جاده‌های خاص و جذاب خلاصه می‌شود. به گزارش کاماپرس و به نقل از تراول دیلی مدیا، با بهره‌گیری از نظرات و تجربیات بصری بیش از 50 هزار مسافر، در ادامه این مطلب به جذاب‌ترین جاده‌های دنیا اشاره می‌شود.

1- براتیسلاوا، اسلواکی

این شهر مقصد مناسبی برای آن دسته از مسافرانی است که ترجیح می‌دهند بیشتر در خودرو باشند و از آنجا مناظر دیدنی را مشاهده کنند. خانه‌های عروسکی مانند، ویترین‌های فروشگاه‌های قدیمی، کلیسای نمادین بلو در شمال شرقی این شهر از جمله جاذبه‌های داخل شهر به شمار می‌روند. با یک سفر 20 دقیقه‌ای می‌توان از قلعه تاریخی دووین هم دیدن کرد که تنها 13 کیلومتر با پایتخت اسلواکی فاصله دارد. منظره رودخانه دانوب در این مسیر واقعاً زیبا است.

2- رووانیمی، فنلاند

مرکز استان لاپلند و زادگاه رسمی بابانوئل فقط در 6 کیلومتری جنوب دایره قطب شمال واقع شده است. مدار شمالگان در این منطقه قرار دارد. در جاده رووانیمی تپه‌های زیادی هستند که تقریباً در دنیا بی‌نظیر هستند. اگر در شب رانندگی کنید، منظره شفق‌های شمالی هم تماشایی است.

آریاک سفر

3- ویکتوریا، سیشل

پایتخت جمهوری سیشل دسترسی به 114 جزیره را فراهم می‌کند. به عنوان مثال، جزیره ماهی، یکی از بزرگترین و پربازدیدترین جزیره‌های جمهوری سیشل است که جاده منتهی آن بسیار منحصربه‌فرد محسوب می‌شود. ویکتوریا مرکز تجاری و فرهنگی سیشل است.

4- لیوبلیانا، اسلوونی

در پایتخت اسلوونی، رشته کوه‌های تریاس منظره منحصربه‌فردی به آن داده‌اند. در نزدیکی قلعه لیوبلیانا، دریاچه مشهور بلد واقع شده است که دقیقاً به لیوبلیانا چسبیده است. منظره قلعه شکفیا لکا هم طرفداران زیادی دارد.

5- کالاماتا، یونان

این شهر زیبای مدیترانه‌ای در شبه جزیره بزرگ پلوپونز واقع شده است. یکی از اصلی‌‌ترین جاذبه‌های این منطقه را باید با خودرو تماشا کرد که بزرگراه قدیمی اسپارتا نام دارد. همچنین، فراموش نکنید که از بزرگراه کالاماتا دیدن کنید که اسپارتا و کالاماتا را بهم متصل می‌کند. در 45 کیلومتری این شهر، بزرگراه اسپارتا-کالاماتا واقع شده است که روستاهای مرتفع و جذابی مثل آناوریتی و ووتیانی در این منطقه قرار دارد. دره‌ مشهور «تنگه ویروس» هم در همین منطقه است.

6- هلسینکی، فنلاند

پایتخت فنلاند، هلسینکی، برای هر مسافر عاشق رانندگی مقصدی فوق جذاب است. سفر یک روزه به شهر باستانی پوروو در 50 کیلومتری هلسینکی و امتحان کردن غذاهایش اکیداً توصیه می‌شود. رانندگی سه ساعته در خط الراس پومالا بهترین خبر برای عاشق گردشگری با خودرو است.

7- کپنهاگ، دانمارک

شهر کپنهاگ مرکز فرهنگی دانمارک است که زیباترین مسیرهای رانندگی را در خود جا داده است. پل ارتباطی ثابت کمربندی یکی از زیباترین مناظر دنیا است و ششمین پل بزرگ کمربندی در دنیا محسوب می‌شود. همچنین، به ادنسه سفر کنید تا محل زندگی هانس کریستیان آندرسن را از نزدیک مشاهده کنید. فاصله اودنس با کپنهاگ حدود سه ساعت رانندگی است. قلعه اگسکوف و دریاچه کنار آن هم در این مسیر واقع شده است. اگر عاشق ماجراجویی با خودرو هستید، مسیر مارگریت را انتخاب کنید که تقریباً کل دانمارک (حدود 4 هزار کیلومتر) را پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

8- کفالونیا، یونان

اگر خواهان سفرگردی با خودرو هستید، کفالونیا اکیداً توصیه می‌شود. بزرگترین جزیره ایونی در کفالونیا واقع شده است. خاص‌ترین مناظر طبیعی جهان مثل دریاچه زیرزمینی ملیسانی در 20 متری زمین در این منطقه واقع شده است. این دریاچه داخل غار دروگاراتی و ساحل میرتوس قرار دارد. ساحل شنی میرتوس بین دو کوه قرار دارد و حدود 33 کیلومتر با کفالونیا فاصله دارد.

9- پرث، استرالیا

برای مسافرانی که به دنبال تجربه یک کلانشهر مدرن هستند، پرث چیزهای زیادی برای ارائه دارد. خط ساحلی خیره‌کننده پرث با یک سفر دریایی 21 کیلومتری به سمت سانست کوست درایو همراه است. ساحل شنی تریگ هم مقصد بسیار جذابی برای عاشقان دریا و ساحل است. توصیه می‌شود برای غذا خوردن به بندرگاه قایق هیلاریس بروید.

10- آدلاید، استرالیا

آدلاید پایتخت استرالیای جنوبی است. این شهر به خاطر طیف گسترده‌ای از ساختمان‌های تلفیقی از معماری مدرن و کلاسیک استرالیا برای بسیاری از رانندگان جذاب است. باروسا ولی و جاده بزرگ اقیانوسی جزء جذاب‌ترین مقاصد گردشگری آدلاید هستند. خط ساحلی خیره‌کننده 1 هزار کیلومتری از آدلاید تا ملبورن هر راننده و سرنشینی را مجذوب خود می‌کند.

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز