جذاب‌ترین اکو کمپ‌ ایران کدام است؟

دماوند

اگر برای گذراندن تعطیلات خود به دنبال دور شدن از روزمرگی های زندگی شهری و یا در فکر تجربه سفری فوق العاده و متفاوت هستید، راهگشای خواسته های شما تنها یک واژه است: اکوکمپ.

به گزارش کاماپرس، در سال‌های اخیر بر تعداد افرادی که به جای رزرو اقامتگاه یا هتل در شهرهای شلوغ به بوم‌گردی و اقامت در مناطق بکر محیط زیست علاقه نشان می‌دهند، افزوده شده است. قله دماوند، بلندترین کوه نه تنها در ایران بلکه در تمامی خاورمیانه، آتشفشان نیمه فعالی است که با ابهت و زیبایی خود تا ابد در دل افسانه ها جاودانه گشته است. جای تعجب نیست که بسیاری از کوهنوردان آرزوی صعود آن را در سر می پرورانند. همه ساله شاهد خیل عظیم کوهنوردان داخلی و خارجی هستیم، که برای ایستادن بر بام ایران زمین تلاش می کنند. قله دماوند با ارتفاع 5.619 متر مسیرهای متعددی برای صعود ارائه می کند. در این میان مسیر شمال شرقی، بدون شک ایده آل ترین مسیر دست یابی به قله می باشد. مسیری کم تردد، امن، بدون ازدحام و آلودگی‌های زیست‌محیطی که امکان تماشای زیباترین چشم‌اندازها در طول مسیر صعود ، فراهم می کند.
علاوه بر آن این مسیر دارای یالی کم شیب‌تر از دیگر یال‌های دماوند می باشد که بر روی آن صعود آهسته و پیوسته امکان‌پذیرتر است. ازاین رو شرکت اسپیلت البرز در سال 1394، با بهره گیری از تجارب ده ساله اش در کوهستانهای جهان، مستقلاً اقدام به تاسیس اولین اکوکمپ کوهستانی ایران در این جبهه نمود.

به گزارش ایسنا، اکوکمپ دماوند، نخستین کمپ کوهنوردی حرفه‌ای در ایران است که اقامت و خدمات صعود را به کوهنوردان برای صعود قله دماوند ارائه می‌دهد. این اکوکمپ شامل دو مجموعه کمپینگ در جبهه شمال شرقی دماوند است. کمپ اول (بیس کمپ) در روستای ناندل در ارتفاع 2300 متری و کمپ دوم در ارتفاع 4350 یال شمال شرقی دماوند، نزدیک به منطقه تخت فریدون واقع شده است. این مجموعه به صورت کاملا خصوصی و غیر دولتی، با دریافت کلیه مجوزهای لازمه از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان محیط زیست، تاسیس شده و در فصل تابستان پذیرای صدها کوهنورد خارجی و داخلی می‎باشد.
بیس کمپ (2300 متر)
این اقامتگاه با مساحت 750 متر مربع در خارج از بافت بومی روستای ناندل و با چشم انداز زیبای دماوند، تمامی امکانات مورد نیاز برای کوهنوردان را در نظر گرفته است. امکاناتی مانند:
• وعده های غذایی گرم و مناسب ارتفاع پخته شده توسط آشپزهای مجرب در آشپزخانه‌های اکوکمپ و کمپ پیشرفته
• تنقلات سالم و انرژی‎زا برای صعود
• انتقال کوهنوردان با خودروهای فورویل درایو و وانت نیسان تا پای مسیر صعود
• حمل بارهای کوهنوردان و بارهای عمومی با قاطر تا کمپ پیشرفته
• صدور گواهی رسمی صعود دماوند برای کوهنوردان
• تامین بدون محدودیت آب جوش خوراکی، چای و نسکافه
• برنامه‌ریزی و رهبری گروه‌ها برای صعود
• راهنمایان مجرب کوهنوردی و …

به طور خلاصه می توان گفت تا نهایت سعی و تلاش به کار رفته تا کوهنوردان تنها بر روی صعود خود تمرکز کنند و با خیال راحت عازم قله شوند.

کمپ پیشرفته(4350 متر)
این کمپ مجهز به عنوان اقامتگاه نهایی برای صعود کوهنوردان در مسیر جبهه شمال شرقی قله دماوند استفاده می‌شود. محوطه‌ کمپ پیشرفته بسیار وسیع، به دور از رفت و آمد دیگران و دارای چشم‌اندازهای بسیار زیبا به منطقه است.

آریاک سفر

برخی امکانات کمپ عبارت است از : چادرهای تجهیز شده، منبع آب، توالت خشک مخصوص ارتفاع، چادر آشپزخانه،اجتماعات و غذا خوری و …. کوهنوردانی که از خدمات کمپ پیشرفته استفاده می‌کنند و تحت سرپرستی راهنماهای کمپ به قله می‌روند بدون دغدغه، تمام هم‌وغم خود را متمرکز صعودشان خواهند کرد و به این خاطرشانس موفقیت ایشان برای رسیدن به قله بالا خواهد بود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز