جدیدترین پردازنده ‌های اینتل در سایت لیون کامپیوتر

پردازنده اینتل-کاماپرس

پردازنده یا سی‌پی‌یوها، مغز متفکر کامپیوترها هستند. مسئولیت پردازش و محاسبه تمام فعالیتی‌هایی که کاربر در رایانه شخصی یا محل کار خود انجام می‌دهد، بر دوش پردازنده‌ها است. پردازنده‌ها نیز مانند دیگر قطعات کامپیوتری، برندها و مدل‌های مختلفی دارند و نسبت به ویژگی‌ها و کارایی‌شان، با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند.

به گزارش کاماپرس، شرکت آمریکایی اینتل، از پرکارترین و معروف‌ترین تولیدکنندگان قطعات کامپیوتری، به‌ویژه پردازنده‌ها است، به‌طوری که اکثر رایانه‌های شخصی، اداری و لپ‌تاپ‌ها از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنند.

در ادامه، به معرفی سه پردازنده جدید اینتل که در سایت لیون کامپیوتر موجود هستند، می‌پردازیم؛

اینتل Core i7-13700K/KF نسل Raptor Lake

پردازنده کور آی ۷ اینتل نسل ۱۳، از جدیدترین محصولات اینتل است. این پردازنده‌ها از سوکت LGA-1700 استفاده می‌کنند و دارای ۱۶ هسته و ۲۴ رشته هستند. فرکانس پایه این پردازنده‌ها ۳٫۴ گیگاهرتز و فرکانس افزایشی آن‌ها ۵٫۴ گیگاهرتز است. حافظه کش لول یک و دو این پردازنده به ترتیب ۲۴ و ۳۰ مگابایت بوده و از حافظه موقت (رم) DDR4 و DDR5 پشتیبانی می‌کنند. فرکانس حافظه آن‌ها در رم DDR4 ۳۲۰۰ مگاهرتز و در DDR5 ۵۶۰۰ مگاهرتز است و تا ۱۲۸ گیگابایت رم را با حداکثر ۸۹٫۶ گیگابایت بر ثانیه سرعت پشتیبانی می‌کنند. مدل K این پردازنده دارای پردازنده گرافیکی Intel UHD 770 با فرکانس ۳۰۰ مگاهرتز و فرکانس افزایشی ۱٫۶ گیگاهرتزی بوده و از چهار نمایشگر با نرخ به‌روزرسانی ۶۰ هرتز تا وضوح 4K پشتیبانی می‌کند. مدل KF این پردازنده فاقد پردازنده گرافیکی است. توان مصرفی این پردازنده ۱۲۵ وات بوده و دارای بسته‌بندی است. قیمت نسخه KF ۱۹ میلیون و نسخه K ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

پردازنده-کاماپرس

اینتل Core i5-13600K/KF نسل Raptor Lake

پردازنده کور آی ۵ اینتل نسل ۱۳، نیز از سوکت LGA-1700 استفاده می‌کنند و دارای ۱۴ هسته و ۲۰ رشته هستند. فرکانس پایه این پردازنده‌ها ۳٫۵ گیگاهرتز و فرکانس افزایشی آن‌ها ۵٫۱ گیگاهرتز است. حافظه کش مرحله یک آن ۲۰ و مرحله دو این پردازنده ۲۴ مگابایت بوده و از رم DDR4 و DDR5 پشتیبانی می‌کنند. فرکانس حافظه آن‌ها به ترتیب در رم DDR4 و DDR5 ۳۲۰۰ مگاهرتز و ۵۶۰۰ مگاهرتز است و تا ۱۲۸ گیگابایت رم را با حداکثر ۸۹٫۶ گیگابایت بر ثانیه سرعت پشتیبانی می‌کنند. مدل K این پردازنده دارای پردازنده گرافیکی Intel UHD 770 با فرکانس ۳۰۰ مگاهرتز و فرکانس افزایشی ۱٫۵ گیگاهرتزی بوده و از چهار نمایشگر با نرخ به‌روزرسانی ۶۰ هرتز تا وضوح 4K پشتیبانی می‌کند. مدل KF این پردازنده فاقد پردازنده گرافیکی است. توان مصرفی این پردازنده ۱۲۵ وات بوده و دارای بسته‌بندی است. قیمت نسخه KF حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار و نسخه K ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

آریاک سفر

اینتل Core i9 12900KS/KF نسل Alder Lake

این پردازنده، قوی‌ترین پردازنده نسل ۱۲ اینتل بوده و دارای سوکت LGA-1700 است. در ساخت این پردازنده‌ها از فناوری ۱۰ نانومتری استفاده شده است و ۱۶ هسته و ۲۴ رشته دارند. فرکانس پایه و افزایشی مدل KF به ترتیب ۲٫۴ و ۵٫۲ گیگاهرتز و مدل KS به ترتیب ۲٫۵ و ۵٫۵ گیگاهرتز است. درحالی‌که مدل KF تنها از حافظه رم DDR5 پشتیبانی می‌کند، مدل KS از مدل قدیمی‌تر DDR4 نیز بهره می‌برد. حداکثر حجم حافظه هم ۱۲۸ گیگابایت عنوان شده است. توان مصرفی نسخه KF و KS به ترتیب ۱۲۵ و ۲۴۱ وات اعلام شده است. نسخه KS این پردازنده نیز دارای پردازنده گرافیکی Intel UHD 770 است. این پردازنده‌ها با قیمت ۱۷ میلیون و چهارصد هزار تومان در نسخه KF و ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در مدل KS در بازار موجود هستند.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده جزئیات بیشتر و خرید این پردازنده‌ها، به فروشگاه اینترنتی لیون کامپیوتر مراجعه کنند.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : لیون کامپیوتر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز