پیشنهاد هتلداران برای جبران خسارت صنعت گردشگری

به گزارش کاماپرس، با گسترش شیوع ویروس کرونا در دوماهه گذشته و در پی آن کنسل شدن سفرها، فعالان صنعت گردشگری و هتلداران  نیز متحمل ضررهای هنگفت و بیکاری گسترده شدند.

بازپرداخت هزینه کنسلی و رزرو اتاقها بدون احتساب بسته حمایتی خاص از سوی دولت از جمله دغدغه هایی است که این روزها صنعت هتلداری کشور را با چالش جدی مواجه کرده است. حالا و در خبری تازه ریس جامعه هتلداران کشور ضمن اشاره به ضرر 5300 میلیارد تومانی صنعت گردشگری در ایران پیشنهاد کرده تا دولت با ارائه وام کم سود با تسهیلات ویژه در بازپرداخت، به صنعت هتلداری کشور تنفس یک ساله بدهد.

صنعت گردشگری یکی از آسیب‌پذیرترین صنایع درآمدی جهان است. این صنعت اگرچه بنابرگزارشهای آماری، بعضا ناجی سرانه اقتصادی کشورها بوده، اما ماهیت‌ آن به گونه‌ای است که به راحتی دستخوش رویدادها و حوادث طبیعی نیز می‌شود. شاید به همین دلیل بسیاری آن را نیازمند حمایت دولت‌ها می‌دانند.

جای خالی برخی فعالان صنعت گردشگری در بسته حمایتی دولت

آریاک سفر

در همین رابطه، جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران ایران در نشستی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، به اهمیت و در عین حال حساسیت و تاثیرپذیری صنعت گردشگری از حوزه‌های دیگر اشاره کرد و گفت: گردشگری صنعتی است که همواره از رخدادها، رویدادها و بحران‌ها تاثیر می‌گیرد. همان‌طور که از بحران سیل و سایر بحران‌های سال 98 تاثیر گرفت .به گفته او گردشگری تنها صنعتی بود که در جریان تعطیلی ها آسیب صددرصدی دیده است.

رئیس جامعه هتلداران ایران به ضرر ٥٣٠٠ میلیارد تومانی گردشگری کشور در اسفند و فروردین گذشته اشاره کرده و گفته است که ٢٤٠ هزار نفر به صورت مستقیم و ٥٥٠ هزار نفر به طو غیرمستقیم از این خسارتهای اقتصادی، آسیب دیده‌اند.
او پیشنهاد کرد که وام 12 درصدی دولت به دلیل آسیب صد درصدی صنعت گردشگری به تسهیلاتی با سود تک رقمی، بازپرداخت پنج ساله و یک دوره تنفس یک ساله تبدیل شود.
رییس جامعه هتلداران ایران همچنین یادآوری کرد که در بسته حمایتی دولت، بعضی از فعالان گردشگری دیده نشدند و راهنمایان گردشگری که را که شامل 13 هزار نفر در بدنه صنعت هستند، از آن جمله برشمرد.
این در حالیست که بنابرگزارش‌ها، راهنمایان گردشگری از وقوع حوادثی، چون شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را می‌بینند و بیشترین مدت بیکاری و دریافت نکردن دستمزد را باید متحمل شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : جامعه هتلداران ایران
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز