جایزه 5 هزار و 500 میلیارد تومانی برای افشای یک تخلف!

انجمن مبادلات آتی کالاهای اساسی آمریکا به کارمند سابق دویچه بانک آلمان در پی افشای تخلف بزرگ مالی، جایزه بزرگ 200 میلیون دلاری، برابر با 5 هزار و 500 میلیارد تومان، اعطا کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بانکی کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این کارمند سابق دویچه بانک آلمان اقدام به افشای تخلف گسترده بانک ذکر شده در دستکاری قیمت کالاهای اساسی کرد و 200 میلیون دلار جایزه گرفت. پرداخت این جایزه انجمن مبادلات آتی کالاهای اساسی آمریکا را تا مرز ورشکستگی پیش برد. به همین دلیل این انجمن از مجلس آمریکا درخواست بودجه اضطراری کرد. طبق اعلام شرکت حقوقی کربی مکلنرنی، یکی از موکلان این موسسه به علت ارائه اطلاعات بسیار خوب مستحق دریافت این جایزه شد. البته هنوز این کارمند سابق دویچه به موضوع جایزه 200 میلیون دلاری واکنشی نشان نداده است.

به نقل از دو منبع خارجی، این افشاگری در سال 2012 انجام شده و به وسیله آن نهادهای ناظر سراسر جهان جریمه‌های چند میلیارد دلاری علیه موسسات بانکی و مالی اعمال و دریافت کرده‌اند. تنها در یک مورد سال 2015 مقامات انگلیسی و آمریکایی، دویچه بانک را به دلیل رسوایی شکل گرفته 2.5 میلیارد دلار جریمه کردند.

آریاک سفر

تراکنش‌های مشکوک بانک دویچه آلمان

شهریورماه سال گذشته این بانک بزرگ آلمانی در صدر فهرست تراکنش‌های مالی مشکوک به پول شویی بانک‌های بزرگ جهان قرار گرفت. بالغ بر نیمی از 2 تریلیون دلار تراکنش مشکوک اعلام شده در گزارش ارائه شده درباره این موضوع، به بانک دویچه اختصاص داشت.

سال گذشته خبرگزاری آلمان دویچه وله این گزارش را براساس اسناد لو رفته بانک‌های بزرگ جهان که به دپارتمان جرایم مالی وزارت خزانه داری آمریکا ارائه شده، منتشر کرد. این اسناد نشان داد که بین سال‌های 1999 تا 2017 بانک دویچه 1.3 تریلیون دلار از 2 تریلیون دلار مشکوک به پولشویی توسط بانک‌های بزرگ جهان را جابجا کرده است. البته در همان زمان بانک دویچه اعلام کرده بود که درباره این موضوع در حال تحقیق بوده که راه حل قانونی ایجاد شد و همکاری‌ها و اصلاحات این بانک به اطلاع عموم رسید.

مرتبط با : دویچه بانک
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز