جاذبه های گردشگری مشهد را بیشتر بشناسید

باغ گیاه شناسی ملی مشهد

معروف ترین شهر توریستی مذهبی ایران، مشهد است! پایتخت معنوی کشورمان قطعا یکی از جاهایی است که نه تنها مقصد اصلی مسافران داخلی است بلکه بسیاری از گردشگران خارجی که به کشور می آیند نیز مشتاق دیدن جاذبه های مشهد هستند.

به گزارش کاماپرس، مشهد همان قدر که شهر زیارت و دعا و نیایش است، شهر تفریحات جذاب و دیدنی نیز هست. این شهر کوهستانی با آب و هوای معتدل و نسبتاً سرد در زمستان، دارای باغ‌ها و پارک‌های دیدنی زیادی است و فضای سبز زیبایی را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین مکان‌های تاریخی و آثار باستانی نیز ارزش ویژه‌ای دارند. برای سفر به مشهد می‌توانید اقدام به خرید بلیط هواپیما چارتر بنمایید و به راحتی برای دیدن مکان‌های جالب و دیدنی این شهر اقدام کنید.

کوه سنگی (کوسنگی)
یکی از پارگ‌های بزرگ و قدیمی مشهد است که به دلیل داشتن دو کوه از رشته کوه بینالود به این نام معروف شده است. پارک کوه سنگی دارای عمر زیادی است و می‌گویند محل تاج گذاری شاه عباس صفوی بوده است. این پارک اندکی از شهر فاصله دارد و مسیری بسیار سرسبز و زیبا آن را به شهر مشهد می‌رساند.

آرامگاه فردوسی
حکیم فردوسی یکی از بزرگ‌ترین مشاهیر ادب ایران است که آرامگاهش در 20 کیلومتری شهر مشهد قرار دارد. اگر علاقمند به دیدار از محل آرام گرفتن این بزرگ ادب فارسی هستید، حتماً یک بلیط چارتر بخرید تا به مشهد سفر کنید و آرامگاه فردی را که ما امروزه زبان فارسی را مدیون او هستیم، از نزدیک ببینید.

آرامگاه نادرشاه افشار
باغ موزۀ نادری مکانی است برای یادبود نادر شاه افشار که در آن مجسمه‌ای بزرگ از این پادشاه قدرتمند قرار دارد. به باور خیلی‌ها این مجسمه، محل دفن واقعی نادر شاه است. در موزه‌ای که درون مجموعه است، آثار جنگی و غیر جنگی دوران افشاریه به نمایش گذاشته شده است.

آریاک سفر

هفت حوض
پارک هفت حوض، واقع در کوه‌های خلج، در هفت کیلومتری شهر مشهد است. این پارک از جاذبه‌های طبیعی و مشهد است که برای دیدن کل آن حدود ۲ کیلومتر پیاده‌روی لازم است. پارک هفت حوض دارای، ۷ حوضچۀ آب است که کاملاً طبیعی هستند. برای رفتن به پارک هفت حوض، پس از خرید بلیط هواپیمای چارتر به مقصد مشهد، لباس و کفش مناسب کوهنوردی خود را در چمدانتان بگذارید.

پارک وکیل آباد
به گزارش ایسنا، یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین پارک‌های مشهد، که ۷۰ هکتار مساحت دارد، وکیل آباد است. این پارک در یک محیط ییلاقی با چشمه‌های آبی است که از قنات وکیل آباد به آن سرازیر می‌شود. پارک وکیل آباد، فضای بازی برای کودکان و یک باغ وحش قرار دارد که کودکان را با حیوانات مختلف آشنا می‌کند.

باغ گیاه شناسی ملی
این باغ در سال 1392 افتتاح شده است. باغ گیاه شناسی ملی دارای 25 هکتار مساحت بوده و دارای یازده کلکسیون مختلف نیز هست. در باغ گیاه شناسی ملی، ۱۸۰ گونۀ مختلف گیاهان از دارویی و غیردارویی و ۴۰۰ نمونۀ ژنتیکی، مورد مراقبت قرار می‎گیرند. اگر شما نیز به گیاهان و به ویژه گیاهان دارویی علاقمند هستید، با پرواز چارتر به مشهد بیایید و از این باغ دیدن کنید.

شاندیز
بسیاری از ما می‌دانیم شاندیز نام یک رستوران معروف با کباب‌هایی معروف است که شعبه‌های زیادی در سراسر کشور دارد. اما شاید همه ندانیم که شاندیز نام یک مکان خوش آب و هوا و ییلاقی در ۱۵ کیلومتری مشهد نیز هست. همان‌طور که کباب‌های شاندیز بسیار تعریفی هستند، محیط شاندیز با رودخانه‌های زیبا و میوه‌های خوشمزه‌اش نیز به همراه پارک جنگلی، مجموعۀ توریستی، رصدخانه و موزۀ شهرداری حایز اهمیت هستند.

بازار رضا
بازار رضا یک بازار تاریخی است و در عین حال یکی از مراکز خرید قدیمی شهر مشهد است. بنابراین اگر به دیدار از بازارهای قدیمی علاقه دارید، حتماً به این بازار بروید. شما در عین حال که در بازار رضا خرید می‌کنید، می‌توانید از معماری زیبای آن نیز دیدن کنید.

خانۀ ملک
یکی از بناهای تاریخی بازمانده از دوران قاجار در مشهد، خانۀ ملک است. این خانۀ دیدنی ساختمان دو طبقه‌ای است که در طبقۀ بالایی می‌توان سقف منبت‌‌کاری و مشبک چوبی به همراه شومینۀ گچبری را مشاهده کرد. این خانه تنها خانه‌ای در شهر مشهد بوده که در آن دوران دارای حمام خصوصی بوده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز