جاذبه‌های دبی که همزمان با اکسپو ۲۰۲۰ باید دید

لست سکند

سفر به دبی همواره جذاب بوده و با توجه به این که این شهر بندری امسال میزبانی اکسپو ۲۰۲۰ دبی ، بزرگترین رویداد تجاری جهان ، را به عهده دارد، این جذابیت دوچندان شده است. آگاهی از ارزان ترین و گران ترین مناطق گردشگری دبی برای گردشگران این شهر مفید است.

به گزارش کاماپرس، دبی یکی از شهرهای استراتژیک امارات محسوب می‌شود. این شهر در ابتدا بسیار کوچک بوده، اما از سال 1966، با کشف منابع نفتی در اطراف آن، پیشرفت‌های زیادی داشته و کم کم گسترده شد. با وجود منابع نفتی بسیار زیادی که در اطراف دبی وجود دارد، تنها 6 درصد درآمد آن از صادرات نفت خام تامین می‌شود. دبی بیشتر درآمد خود را از گردشگری و ساخت و سازهای عظیم تجاری به دست می‌آورد. بیشتر توریست‌ها در اوایل سال نو میلادی به این منطقه مسافرت می‌کنند.

در حال حاضر دبی میزبان یک رویداد جهانی به نام اکسپوی 2020 است که گردشگران زیادی را از سراسر جهان به این منطقه می‌کشاند. در ادامه کاماپرس بعضی از مناطق گردشگری و تفریحی دبی را برای اطلاع بیشتر خوانندگان و مسافران فارسی زبان این شهر معرفی می‌کند؛

علت اصلی شهرت دبی

به نقل از مجله آنلاین السائح، دبی «اولین مقصد گردشگری در خاورمیانه» به حساب می‌آید که سالیانه بیش از یک میلیون مسافر به این منطقه سفر می‌کنند. آب و هوای این منطقه گرم و خشک بوده ولی امکانات رفاهی و تفریحی متنوع آن باعث شده گردشگران سختی شرایط آب و هوایی را تحمل کنند و به بازدید از جاذبه‌های این شهر بپردازند.

علت اصلی شهرت دبی وجود بلندترین آسما‌ن‌خراش‌ها، از جمله برج خلیفه، فروشگاه‌ها و مراکز خرید و رستوران‌‌های مجلل مرکز شهر است.

راز آسمان پایتخت

بالاترین طبقه برج خلیفه، مرکز تجاری بزرگ دبی، نمایش فواره‌ها و هم‌چنین آکواریوم مشهور ماهی به نام دبی آکواریوم از جمله مکان‌هایی هستند که جهانگردان طی مدت سفر خود از آن‌ها دیدن می‌کنند.

برای فردی که می‌خواهد نزدیک مکان‌های مهم و دیدنی مثل برج خلیفه، دبی مال و هم چنین مجتمع‌های بزرگ و رستوران‌ها و مراکز تجاری پرزرق و برق باشد، مرکز شهر دبی مکان مناسبی برای اقامت محسوب می‌شود. این منطقه به شهر قدیمی دبی هم نزدیک است. ولی مرکز شهر از لحاظ هزینه، بسیار گران قیمت بوده و مسافران علاقمند به استقرار در این مکان باید هزینه‌های زیادی صرف کنند.

بهترین منطقه برای اقامت گردشگران در دبی

شهر جدید دبی به عنوان یک مرکز گردشگری خوب این ناحیه، تاکنون توریست‌های علاقمند زیادی را به خود جذب کرده است. مارینا و جمیرا بیچ ریزیدنس، از مکان‌های دیدنی شهر جدید دبی هستند که بیش‌ترین شباهت را به مناطق غربی داشته و گردشگران زیادی در آن‌ها مستقر می‌شوند.

به طور کلی شهر جدید دبی دارای آسمان خراش‌های بلند و چندین کانال‌ آبی است. معمولا مسافران اروپایی این بخش را برای اقامت ترجیح می‌دهند، زیرا راحت‌ترین مکان برای سکونت بوده و قید و بندهای سخت‌گیرانه‌ای در آن وجود ندارد. شهر جدید دبی متصل به خطوط مترو است و گردشگران از طریق آن می‌توانند به راحتی از سایر مناطق دبی بازدید کنند.

بردبی و ساحل مارینا؛ ارزان‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی

بردبی متشکل از کوچه‌های تنگ و باریک، بازارهای اصیل و هنر معماری سنتی کشورهای عربی است. به تعبیر ساکنان دبی، این منطقه روح واقعی شهر بوده و مکانی است که در قرن‌های پیش هم افرادی در آن سکونت داشتند. گردشگرانی که مایل به آشنایی با فرهنگ امارات متحده عربی هستند، بهتر است از این مکان دیدن کنند.

بردبی با وجود اصالت، به عنوان یکی از مناطق ارزان دبی شناخته می‌شود. این محله ارزان‌ترین رستوران‌های هندی شهر را در خود جای داده است. علاوه بر این مدل رستوران‌ها، غذاخوری‌های محلی زیادی در این منطقه به چشم می‌خورد. افراد با بودجه محدود، به راحتی امکان سکونت در این مکان را دارند.

برای مسافران ساکن بردبی، رفتن به ساحل مارینا بسیار جذاب خواهد بود. چون مسافران، نسبت به دیگر مناطق گردشگری دبی، با صرف کمترین هزینه امکان استفاده از این ساحل را دارند.

دیره کمی مدرن‌تر از بردبی

دیره اولین منطقه تجاری دبی است که هر ساله مسافران زیادی از این قسمت دیدن می‌کنند. بزرگ‌ترین بازار سنتی دبی در دیره وجود دارد. از جمله ویژگی‌های این بخش خیابان‌ها و فروشگاه‌های آن است.

اخیرا این مکان مورد بازسازی قرار گرفته و در اطراف آن آثار جالب ساخته شده که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. دیره نزدیک به فرودگاه شهر دبی بوده و دور از همه مکان‌ها و جاهای دیدنی دیگر، مثل سواحل این شهر قرار دارد. ولی مسافران از طریق خط مترو دیره می‌توانند به نقاط مختلف دبی دسترسی پیدا کنند.

نخلة جميرا يكى از مکان‌های ديدنى دبى

اين بخش در اصل جزيره‌ای به شکل نخل بوده که متصل به خشکی اصلی دبی است و در واقع یکی از مناطق مجلل محسوب می‌شود. طول نخله جمیرا از مبدا تا خشکی‌های دبی به چندین کیلومتر می‌رسد. این بخش به جز هتل‌های گران قیمتی مثل آتلانتیس، جاذبه گردشگری دیگری در خود ندارد، ولی به علت نخلی شکل بودن و نوع سازه‌های موجود در آن، هر ساله گردشگران زیادی را به آن جذب می‌شوند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “جاذبه‌های دبی که همزمان با اکسپو ۲۰۲۰ باید دید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز