ثروت افسانه‌ای «بزوس» چشم خورد!

کاهش ارزش سهام در بازار آمریکا سرانجام ثروت افسانه ای جف بزوس بنیان گذار آمازون و نفر اول فهرست ثروتمندترین افراد جهان را که از بحران کرونا سود هنگفتی برده بود، کاهش داد.

به گزارش کاماپرس بر اساس اعلام فوربس، بعد از سپری شدن ماه گذشته میلادی که بهترین ماه برای سهام از سال 1987 تاکنون بود، بازارها به طور ناگهانی در روز جمعه با کاهش سود شرکت ها بخاطر ویروس کرونا و با افزایش دوباره تنش های تجاری بین ایالات متحده و چین با افت شدیدی مواجه شدند. قدرت این همه گیری در تغییر بازارها چنان است که شاخص S&P 500 و  داو جونز بطور میانگین هر روز 3درصدکاهش رشد داشته اند و ثروت 10 نفر  میلیاردر اول جهان که جف بزوس هم در راس آنهاست تنها در روز جمعه 26 میلیارد دلار سقوط کرد.

بعد از گزارش های مثبت درآمد سه ماهه و سود زیاد سهام برای میلیاردرهای گوگل، مایکروسافت و فیس بوک، آمازون اولین شرکتی بود که در پایان روز پنج شنبه بالاترین رکورد را زد. اندکی پس از بسته شدن درهای بورس، آمازون در گزارشی اعلام کرد که حتی با وجود رکورد درآمد سه ماهه اول سال که 75.5 میلیارد دلار بود، تخمین های مثبت وال استریت را از دست داده است.

ضرر 10 میلیارد و 600 میلیون دلار بزوس در یک روز!

روز جمعه سهام آمازون 8 درصد سقوط کرد و ثروت بنیانگذار آن را کاهش یافت. ارزش خالص دارایی بزوس 10.6 میلیارد دلار سقوط کرد و افزایش سهام دو هفته ای آمازون، که رکورد بیشترین افزایش سهم بخاطر تقاضای مصرف کننده در نتیجه بیماری کرونا را داشت، از بین برد. در حال حاضر پیش بینی میشود که درآمد سه ماهه دوم شرکت کاملا منفی باشد. این شرکت از سال 2015 ضرر سه ماهه نداشته است.

آریاک سفر

مک کنزی بزوس، همسر سابق جف بزوس، نیز از این افت سهم بی بهره نبود. ثروت او در روز جمعه 3.7 میلیارد دلار سقوط کرد و دارایی او اکنون 44.8 میلیارد دلار است.

در این باره بیشتر بخوانید:

به نظر می رسد که الون مسک، مؤسس تسلا، با دست خود خودش را در چاه انداخت. بلافاصله پس از اینکه در توییتر اعلام کرد “قیمت سهام تسلا بسیار زیاد است”، 28 میلیارد دلار ضرر کرد. سهام خودروسازان برقی در عرض چند دقیقه سقوط کرد و روز را با 10درصد افت سهم به پایان رساندند.

خارج از صنعت فن آوری، ارزش خالص سرمایه وارن بافت در روز جمعه، دو میلیارد دلار سقوط کرد که چهارمین افت بزرگ روز بود. ثروت او تقریباً به طور انحصاری در سهام Berkshire Hathaway BRK.B قرار دارد که در روز جمعه مثل سایر سهام افت کرده  3 درصدسقوط کرد.

پنجمین بازنده بزرگ در روز جمعه، لری الیسون، بنیانگذار و رئیس شرکت اوراکل، بود که ثروتش به دلیل افت سهام 1.5 میلیارد دلار سقوط کرد. اکنون الیسون 65.1 میلیارد دلار سرمایه دارد.

استیو پالمر با 1.4 میلیارد دلار، بیل گتیس با 1.3 میلیارد دلار، لری پیج و ویلیام لی دینگ با 1.1 میلیارد دلار زیان در انتهای این لیست 10 نفره قرار دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : آمازون
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز