ثبات نسبی بازار طلا ماندگار است؟

قیمت هر گرم طلای 18 عیار تا ساعت 15:30 امروز، رقم یک میلیون و 58 هزار و 500 تومان را به ثبت رساند که نسبت به روز گذشته تنها 9 هزار و 700 تومان کاهش پیدا کرد. قیمت هر مثقال طلای 18 عیار نیز با افت 40 هزار تومانی در مقایسه با دیروز، 4 میلیون و 589 هزار تومان اعلام شد.

به گزارش کاماپرس، قیمت هر گرم طلای 24 عیار هم به یک میلیون و 754 هزار و 300 تومان رسید. نرخ سکه امامی با 85 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، 10 میلیون و 635 هزار تومان اعلام شد. قیمت نیم سکه هم 5 میلیون و 680 هزار تومان بوده که در مقایسه با روز قبل 20 هزار تومان افت داشت. نرخ ربع سکه هم کاهشی بوده و تنها با افت 10 هزار تومانی در مقابل نرخ دیروز، 3 میلیون و 640 هزار تومان اعلام شد.

به گفته نادر بذرافشان، دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا، این تعطیلی حجم مبادلات را کاهش داده و کاهش قیمت اندک این فلز گرانبها موثر بوده است. از طرفی تردید مردم برای خرید طلا و سکه متاثر از شرایط نا‌معلوم سیاسی، منجر به بازگشت رکود به بازار شد.

آریاک سفر

به‌رغم ثبات قیمت طلا و سکه طی چند ماه گذشته مردم هنوز به تداوم این وضعیت اعتماد نکرده‌اند. به همین دلیل داد‌ و ستد یا در حجم بسیار پایین بوده یا اصلا صورت نمی‌گیرد. بذرافشان همچنان معتقد به ادامه دار بودن ثبات این بازار است. به نظر وی نوسان قیمت‌ها بسیار جزیی خواهد بود و بر همین اساس مردم  امکان انجام مبادلات خود را با فراغ خاطر دارند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز