ثبات قیمت گوشت با جلوگیری از قاچاق دام

با وجود بی ثباتی در عرضه برخی از اقلام و کالاهای غذایی ، قیمت گوشت در بازار ثابت مانده است، فعالان این صنف دلیل آن را در مبارزه با قاچاق دام می‌دانند.

به گزارش کاماپرس؛ در ماههای گذشته و به خصوص همزمان با شیوع کرونا، قیمت بسیاری از اقلام و کالاهای غذایی که بیشتر مورد استفاده ایرانیان است درمقاطعی نوسان پیدا کرد اما برخی از اقلام هم با وجود اینکه کماکان به دلیل قیمت بالا در سبدغذایی دهکهای کم‌درآمد جا ندارند، رکود قیمتی را تجربه کردند. بسیاری از مسئولان بر این باورند که با توجه به فراوانی تولید و ازدیاد عرضه گوشت و مرغ نه تنها افزایشی در قیمت این اقلام نداشتیم بلکه به سبب تعطیلی رستوران ها، تالار‌های پذیرایی و لغو سفر‌ها در سایه شیوع ویروس کرونا با افت یا نهایتا ثبات قیمت در بازار هم روبرو بودیم.

مردم گوشت نمی‌خرند

در همین رابطه علی اصغر ملکی در گفتگو با مهر، وضعیت بازار و قیمت گوشت گوسفندی را مطلوب توصیف کرده و گفته است: عرضه دام و گوشت مناسب و توزیع آن نیز مطلوب است.

او گفته است که  مردم استقبال خیلی زیادی از خرید گوشت نمی‌کنند، اما این معمولا به وضعیت کنونی و قرار گرفتن در ماه رمضان هم برمیگردد. به گفته او؛ معمولاً اوایل ماه مبارک رمضان، مصرف کنندگان خرید خود را انجام می‌دهند. الان هم که به روزهای پایانی ماه نزدیک می‌شویم و مجدداً در ابتدای ماه که حقوق‌ها واریز می‌شود میزان خرید نیز بالا می‌رود.

آریاک سفر

ملکی قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه را برای مغازه داران ۹۰ تا ۹۲ هزارتومان اعلام کرد که با احتساب ۱۰ درصد سود به مصرف کنندگان عرضه می‌شود.

قاچاق دام به صفر رسیده

او در پاسخ به این سوال که طی روزهای آینده شرایط بازار چگونه خواهد بود؟،گفته است: مشکل خاصی در این زمینه نخواهیم داشت چرا که باتوجه به بارندگی‌های مناسب، دام‌ها تغذیه خوبی داشته اند و به تدریج نیز به بازار عرضه می‌شوند.

به گفته ملکی تداوم روند مبارزه با قاچاق دام هم میتواند به آرام ماندن بازار کمک کند. او اضافه کرده که برخوردهای جدی در مرزبانی‌ها باعث شده که هم اکنون قاچاق دام کنترل شده و تقریباً به صفر برسد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز