ثبات قیمت لاستیک در بازار با وجود گرانی دلار

لست سکند

از بازار لاستیک خودرو خبر می رسد که در این بازار وفور کالا و ثبات قیمت حاکم است اما حباب قیمت لاستیک به دلیل گران شدن دلار چندان کاهش نیافته است.

به گزارش کاماپرس، بعد از خارج شدن لاستیک و مواد اولیه تولید آن از شمول دریافت ارز دولتی این کالا رو به گرانی گذاشت و حتی در مقطعی لاستیک کمیاب شد اما اکنون وضعیت بازار این کالا به ثبات رسیده است.

قیمت انواع تایر سواری در بازار با وجود افزایش قیمت دلار گران نشده و علت نیز کاهش ترددها به دلیل محدودیت های پی در پی کرونایی است که از تردد خودروهای سواری در جاده ها کاسته است. در مقابل وضعیت قیمت روغن موتور چندان باثبات نیست و این کالا با گرانی و کمبود مواجه شده است.

برنامه ای برای گران شدن قیمت لاستیک وجود ندارد

داوود سعادتی‌نژاد رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک‌، روغن و فیلتر تهران در مورد علت کمبود روغن خودرو در بازار می گوید: کمبود روغن خودرو در بازار به علت عدم توزیع مناسب از طرف تولیدکنندگان است. کارخانه‌ها درخواست افزایش قیمت داشتند که با مخالفت‌هایی که شد؛ سطح عرضه را کاهش دادند.

وی با اعلام خبر افزایش قیمت این محصول گفت: درخواست تولیدکنندگان برای افزایش قیمت حدود 72 تا 82 درصد بود، به همین علت افزایش قیمت 15 درصدی که پیش از این اعلام شد را نپذیرفتند. با بررسی‌هایی که سازمان حمایت انجام داد با 41 درصد افزایش قیمت موافقت شده و این تغییر قیمت بعد از تعطیلات و از روز دوشنبه اعمال خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

بر اساس گزارش ایلنا، رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک‌، روغن و فیلتر تهران تصریح کرد: با این تغییرات قیمت، تولید افزایش پیدا می‌کند و با افزایش سطح عرضه احتمالا مشکل کمبود روغن خودرو در بازار حل می‌شود. تولید باید برای کارخانه‌ها صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد بازار لاستیک گفت: در بازار لاستیک مشکلی وجود ندارد و در بازار فراوان است. قیمت لاستیک به صورت مصوب است و فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت آن وجود ندارد. حتی برخی کارخانه‌ها زیر قیمت هم در بازار توزیع می‌کنند. وضعیت حاصل از شیوع کرونا و کمتر شدن رفت‌ و آمدها و سفرها کمی رکود هم در بازار لاستیک به وجود آورده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز