ثبات قیمت در بازار مسکن ادامه خواهد داشت

گزارش‌ها از بازار مسکن نشان می‌دهند که قیمتها کاهش یافته و رشد سالیانه آن به 20 درصد رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار لوازم ورزشی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از خبرآنلاین، برخی افراد به علت اخبار مثبت مذاکرات هسته‌ای و ثبات بازار منتظر افت قیمت بازار مسکن هستند.

در همین زمینه بخوانید:

بنابر گزارش بازار مسکن قیمت کاهش محسوسی داشته و طی سه ماه گذشته 1.2، 1.8 و 1.1 درصد رشد داشته و رشد سالیانه آن 20 درصد است. در صورتی که در ماه‌های مشابه سه سال گذشته به ترتیب 91، 41 و 99 درصد نرخ افزایش داشته است.

آریاک سفر

میزان بازدهی بازار مسکن در یک سال گذشته 20 درصد و این رقم برای بازار ارز و سکه به ترتیب 8 و 4.2 درصد بوده است و همین امر برخی را برای خرید ملک ترغیب می‌کند.

کارشناسان معتقدند در 30 سال گذشته تا کنون مسکن کم‌ریسک‌ترین بازار بوده و به همین دلیل تقاضا در این بازار افزایش پیدا می‌کند.

مصطفی‌قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک مسکن را یک دارایی دانست و ادامه داد: مسکن یک کالای امن است و دربرابر انتظارات تورمی سپر است.

خسروی درباره آینده بازار در سال 1401 اظهار کرد: اگر ثبات بازارهای موازی مسکن همچنان ادامه و مذاکرات هسته‌ای نتیجه داشته باشد، همچنین احداث چهارمیلیون مسکن در چهارسال آینده نیز به نتیجه برسد این بازار آرامش  و نگرانی بابت رشد قیمت وجود نخواهد داشت. تورم بازار مسکن در سال گذشته صفر بوده و سال آینده نیز پیش‌بینی می‌شود که بازار ثبات خود را ادامه دهد.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز