«تیبا 2» در یک سال چقدر خرج دارد؟

لست سکند

تیبا را می‌توان جدی‌ترین رقیب پراید در میان خودروهای اقتصادی نامید؛ خودرویی که تنها یک سال زمان لازم داشت تا چندین بار موفق به شکستن رکورد آن در زمینه فروش شود. با طرح این ادعا، بسیاری کنجکاو می‌شوند که مگر هزینه نگهداری تیبا در سال چقدر است که آن را با پراید مقایسه می‌کنند؟ در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم.

به گزارش کاماپرس، از بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث، لنت ترمز، باتری، لاستیک، روغن موتور، فیلتر هوا و روغن و دیسک و صفحه کلاچ، می‌توان به عنوان گزینه‌های هزینه‌بر تیبا در طول یک سال نام برد.

هزینه یک سال بیمه بدنه تیبا

بیمه بدنه و شخص ثالث، مهم‌ترین بیمه‌های مربوط به خودرو هستند. اگر تمایل داشته باشید علاوه بر بیمه شخص ثالث، بدنه خودرو خود را هم بیمه کنید تا در صورت مقصر بودن در تصادفات، هزینه جبران آن بر دوش شرکت بیمه بیافتد، باید سالانه در حدود 500 تا 900 هزار تومان هزینه کنید. البته، اگر سابقه بیمه بدنه داشته باشید و قبلا هم از آن استفاده نکرده باشید، شامل تخفیف خواهید شد. دقت داشته باشید که بهتر است شرکت بیمه بدنه شما با بیمه شخص ثالثتان یکی باشد.

نرخ بیمه شخص ثالث تیبا در یک سال

بیمه شخص ثالث را می‌توان به صورت یکساله و شش‌ماهه به ثبت رساند. این بیمه تا سقف 9 میلیون تومان ار خسارت شما به اشخاص ثالث در سوانح و تصادفات رانندگی را پوشش خواهد داد. در صورت ثبت برای نخستین بار، بیمه شخص ثالث برای شما هزینه‌ای در حدود 1 میلیون 800 هزار تومان در بر خواهد داشت. البته، اگر تخفیف بیمه‌نامه شامل حال شما باشد و تا به حال از امتیازات آن استفاده نکرده باشید، هزینه کمتری خواهید پرداخت.

هزینه بیمه شخص ثالث شش‌ماهه، یک میلیون و 100 هزار تومان است که با توجه به لزوم تمدید آن در کوتاه‌مدت، توصیه نمی‌شود.

راز آسمان پایتخت

هزینه تعویض لنت ترمز

لنت ترمز یکی از قطعاتی است که قیمت آن برای تیبا در مقایسه با دیگر خودروها کمی بالاتر است. برای خرید یک جفت لنت ترمز چرخ جلو تیبا (مارک‌های YES-Q و PHC-VALEO) چیزی در حدود 170 تا 180 هزار تومان و برای خرید یک جفت لنت ترمز عقب اصل کره‌ای برای آن، حدود 180 تا 200 هزار تومان هزینه در بر دارد.

هزینه خرید باتری برای تیبا

کارشناسان خودرو، باتری‌های 55 و 60 آمپری را برای تیبا پیشنهاد می‌دهند. البته آمپر باتری برای خودروهایی که لوازم جانبی بیشتری داشته یا در مناطقی با آب‌وهوای گرم‌تر تردد می‌کنند، می‌بایست بالاتر باشد.

بررسی‌های کاماپرس حاکی از آن است که برای خرید یک باتری مناسب برای تیبا، می‌بایست چیزی در حدود 250 تا 500 هزار تومان هزینه کنید. باتری‌های واریان که ارزان‌ترین نوع باتری‌های موجود در بازار هستند، 250 هزار تومان قیمت خورده‌اند. باتری‌های 60 آمپری نیز در حدود 500 هزار تومان برای شما آب می‌خورند.

هر جفت لاستیک تیبا چند تومان است؟

با نگاهی به مشخصات کاتالوگ تیبا، می‌توان متوجه به‌کارگیری کوچک‌ترین سایز لاستیک موجود در بازار (سایر 13) در این خودرو شد؛ این سایز لاستیک در خودروهایی مانند تیبا، پراید، ماتیر، MVM 110 و … مشترک است.

هم‌اکنون ;t قیمت این لاستیک‌ها در بازار قطعات، چیزی در حدود 400 هزار تومان و گران‌ترین آن که پهن‌تر است و کارکرد بهتری هم دارد، در حدود یک میلیون تومان قیمت خورده است. در این بازه قیمتی، مدل‌های متفاوتی را می‌توان در بازار پیدا کرد.

هزینه تعویض روغن موتور تیبا

پیشنهاد کارشناسان برای روغن موتور تیبا، روعن موتورهای با ویسکوزیته 10W40 است. با توجه به حداقل ظرفیت 3.5 لیتری تیبا برای روغن موتور، می‌بایست به سراغ روغن‌موتورهای 4 لیتری برویم. روغن موتورها در بازار، بسته به ایرانی یا خارجی بودن و نوع آن، قیمت‌های متفاوتی دارند. قیمت تعویض روغن موتور در بازار از 80 هزار تومان آغاز شده – که طبیعتا کیفیت چندانی ندارد – و تا 150 هزار تومان نیز موجود است.

فیلتر هوا و روغن تیبا

در هر چکاپ دوره‌ای و با تعویض روغن موتور، ملزم به تعویص فیلتر هوا و روغن هستیم که خوشبختانه این گزینه هزینه چندانی نداشته و با حدود 30 هزار تومان، می‌توان آن‌ها را خریداری و تعویض کرد.

دیسک و صفحه کلاچ تیبا

متوسط قیمت دیسک و کلاچ در بازار، حدود 700 هزار تومان است اما اگر این گزینه برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد، می‌بایست بیش از یک میلیون تومان برای آن در نظر بگیرید.

کیت کلاچ ۲۰۰ میلی‌متری برای مدل‌های ۹۲ تا ۹۵ برند دایکن EXEDY ژاپن در بازار حدود 700 هزار تومان فروخته می‌شود. شرکت شایان صنعت این مدل کیت کلاچ را با قیمت 600 هزار تومان عرضه می‌کند و می‌توانید مدل عظام ایرانی را با قیمت 620 هزار تومان تهیه کنید. اگر خواستید می‌توانید سراغ کیت کلاچ شرکتی تیبا برند SECO کره‌ای بروید که در بازار با قیمت 890 هزار تومان فروخته می‌شود. کیت کلاچ ۲۱۵ میلی‌متری مخصوص مدل‌های ۹۶ به بعد، گران‌تر هستند. به طور مثال برای کیت کلاچ ۲۱۵ میلی‌متری تیبا برند ایرانی شایان صنعتی باید حدود یک میلیون و پنجاه هزار تومان هزینه کنار بگذارید.

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

72 دیدگاه برای “«تیبا 2» در یک سال چقدر خرج دارد؟

    • 405 گفته:

      داداش پژو رو با این فرغون یکی نکن سلطان همیشه سلطانه این قوطی حلبی با رینگ 12بتونه اتاقش رو تا 150تا بی صدا حمل کنه یالا داره در ضمن 405دارم به شرط یه تیبای صفر کورس میندازم هر کی گرفتش تیبا مبارکش ولی نتونست پول تیبا به من بده چون از این فرغون من نمیخرم و نمیخوام تامام

      • هومن گفته:

        والا من کورس ننداختم ولی 3 سالی میشه ماشین رو دارم ، نه خرجی برام انداخته و نه صدای آنچنانی که میگی داشته ، تو جاده هم تا 170 تا رو بی منت پر میکنه ، بعدش یکم سختش هست ماشین ولی قشنگ تا 170 رو بی صدا پر میکنه ، فک کنم آسفالت سمت شما خرابه که ماشینت به صدا افتاده و میگی صدا میدع وگرنه من مشکلی ازین بابت نداشتم داداش

  1. وطن گفته:

    خيانت دولت در حمايت از انحصار و كم فروشي و گرانفروشي صنعت خودرو نشان از حمايت هاي كوركورانه از زير مجموعه هاي خودش و لگد مال نمودن حق و حقوق ملت و ناديده گرفتن عرف و قانون جهاني در فروش خودرو و بالاتر از همه چپاول جيب ملت و متأسفانه سكوت دستگاه هاي بازرسي / قضائي و حكوت خود جــــــــــــــــــــــآي تـــــــــــــــــــــــــأمــــــــــــــــــل دارد .
    واي به روزي كه بگندد نمك

    • بی غم گفته:

      عوضش همسر من میگه تیبا هم شد ماشین ردش کن بره رانا بگیر نتیجه میگیریم زیاد حرف خانمهارو گوش ندیم

  2. پاتنوس گفته:

    دوستانی که میگن تیبا پژو رو قورت میده یخورده اغراق میکنن پژو رو ماکسیما و النود و 206 شاید قورت بده ولی این تیبا فسقلی نمیتونه حالا گیریم که قورت داد صدای موتورش که تو کابینه رو کجای دلم بزارم….تیبا هم یه خودروست مثل ماشینای دیگه وبه نسبت پولی که میدیم باید ازش اننظار داشته باشیم درکل ظاهرش خوبه ولی بیکیفیت وپرسروصداست…پراید هزینه نگهداریش خیلی پایینتره

  3. ایرانی گفته:

    بنظرم یه خر بخریم.هزینه که نداره هیچ از پشکل و شیر وروغنش پول هم کاسب میشیم.الودگی هم نداره.روی یه سری ادم دزد وکلاش هم که جیب مردم رو خالی میکنن کم میشه

  4. پدرام اهوازی گفته:

    قطعات فوق العاده بی کیفیت موتور و صدای زیاد کابین از ویژگی های این ماشین به حساب میاد.مدل۹۸ با هفت هزار کیلومتر کارکرد دارم تا الان دو بار چراغ چک روشن شده و یونیت ترمز ای بی اس هم خراب شده که فوق العاده گران قیمت هستش حدود دو میلیون و کلی خرج دیگه. دیگه خود دانی!!!!!

    • احد گفته:

      سلام… خلاصه و مفید میگم که سرتون درد نیاد….
      هر نوع خودرویی که زیر پاته رو باید بهش رسیدگی بشه میخواد ایران خودرو باشه یا سایپا
      خودم ۹۴ پراید مدل ۸۷ زیر پام بود تا اسفند ۱۴۰۰ خداروشکر اینقده حواسم بهش بود که آخ نگفت انگار مدل ۱۴۰۰ بود که فروختم… الانم که خداروشکر تیبا۲ خریدم ..
      فقط یه توصیه خیلی مهم!!!
      خودروتون رو هیچ وقت گاز نبندین هیچ وقت

  5. حسین گفته:

    من از سال 95 تیبای مدل 90 داشتم
    تا الان فقط هزینه های مصرفی داشته به اضافه دو سه بار تعویض اگزوز
    پول هم داشتم که سمند یا پرشیا بگیرم ولی حساب کردم دیدم وقتی هیچ دردسری نداره و مثل ساعت کار میکنه چرا باید عوضش کنم
    البته نه اینک ماشین ایده الی باش ولی واقعا نسبت ب قیمتش بهترین ماشینی هست ک میشه خرید و با خیال راحت سوار شد

  6. ali گفته:

    سلام گذشته از قطعات که استحلاکش بالاست قطعات پلاستیکی داخل کابین مثل کنسود ورو دری ها بسیار بی کیفیتن بطوری که تیبا ۹۵باید تمام این قطعاتش عوض بشه و رنگشون پریده

    • بی غم گفته:

      داداش قطعاتش کم شده من کاسه نمد برای رینگ جعبه فرمون میخواستم نبود رفتم اخرش توی بازار اسم خیابون یادم رفته نزدیک چراغ برق دوتا استوک داد اندازه حلقه نامزدی صد تومن گفتم چ خبرتون. ک اونم شانس اوبدم گرفتم والی …

  7. علی گفته:

    به شخصه با تیبا 2 مدل 97 خودم تو کفی با 170تا داشتم ب پژو پارس چراغ میدادم راه بده رد شم، خیلی ماشین اوکی ای هست، فقط هنوز نتونستم فیس جلو ماشینم و حضم کنم 🙂

    • سامان گفته:

      اشتباه منو نکن من تا ته تیبا۲ رو در آوردم ولی آخرش اقرار میکنم ساینا هم کیفیت ۲۰ درصد بالاتر هستش هم رخ زیباتر داره

    • 405 گفته:

      ترو خدا پژو رو با تیبا فرغون یکی نکنین پژو سرگاز بره از بغل تیبا رنگش میپره این چه حرفیه چراغ دادم تیبا بوق بزنه لب جاده رنگ کاپوتش میپره 150تا پیشکش

  8. محمد گفته:

    سلام.من ، پراید داشتم 111و 131و 132وهم تیبا2مدل97.
    پراید111نه ساله که دارم و هنوز ازش سیر نشدم ،132زود دلم رو زد فروختم .بتازگی 131خریدم98،خیلی نرمه،ودیگه قصد فروشش رو ندارم.تیبا یک سال نشد دلم رو زد.دیسک و صفه زود صاف می‌کنه و ایراداتی داره که نمیشه گفت وباید داشته باشی تابفهمی،درکل پراید خیلی مقرون به صرفست وکسانی که میگن بده باید بدونن که پراید بعنوان ماشین دوم ودرون شهری عالیه ،تیبا وپژو وسمند درتصادفات جاده ای اصلا ایمن نیستند.وفرقشون با پراید اینه که با پراید بعدتصادف زجرکش نمیشی ولی بااونا آرزوی مرگ میکنی،،،

  9. علیرضا گفته:

    خدایی بهترین ماشین ایرانی با این قیمته. من تیبام رو فروختم و ۲۰۶ صفر خریدم. روز اول فکر کردم موتورش ایراد داره که اینقدر ضعیفه‌ بردم گارانتی و نمایندگی گفتند هیچ ایرادی نداره. تازه فهمیدم تیبا چقدر پر قدرت بوده…

  10. علی گفته:

    من از سال ۹۶ دارم ماشین خوبیه و راضیم شتاب خوبی داره و کم هزینه است البته اگه فشار بهش نیاری خرج رو دستت نمیزاره.هر ماشینی ایراداتی داره که با توجه به وضعیت مملکت ما کاریش نمیشه کرد

  11. مجید گفته:

    من خریدم همون روز اول روغن ریزی داشت دلم ازش سرد شد فروختم واقعا بخاطر ارزش دادن به این قوطی ها پول ملی بی ارزش شده

  12. حسرت الله گفته:

    همچین تیبا تیبا میکنید انگارپورش هسش
    تیبا همون پرایده و ساینا نیوفیس تیبا
    کلاغو جاقناری رنگ کردین میدازین به خلقوالله انصافه اونم باقیمت نجومی و بییییییییییی کییییفییییت
    خداییش پولی ک واسه تیبا میگیرن ارزششوداره
    اینا ک بهشتوجهنم میکنن واقعا ازعاقبت خودشون واین پول حروم نمیترسن
    من ترجیح میدم 1خرموتور خطی بخرم ولی از سای پا و ویرانخودرو چیزی نگیرم
    پولشوداشتم صفربگیرم اما رفتم هنداسیویک94گرفتم
    خدا اخرو عاقبت مارو بخیر کنه

  13. حسرت الله گفته:

    همین کشورهای همسایه بقول آقایان کشورهای برادر بهترین خودروهارو سوارن… بعد ما.پراید تیبا ساینا پژو ماقبل تاریخ سمند باچراغ های مختلف به اسم خودروی های جدید…… ادعا هم داریم………….
    چیه ارزشو شخصیت ملت ماکمتراز مردم کشورهاست ک باید به فرقونهای ساخت بی کیفت ک بیشتر باتف بهم چسبوندن رضایت بدیم
    والا عمری ازمون نمونده توحسرت خیلی چیزا…… پیرشدیم
    یکیشم همین خودروی خوبوباکیفیته
    میمیریم میریم اون دنیاجهنم یکی مینشونن بغل دستمون ازمون میپرسه اون دنیا چی سوارمیشدی؟ میگم پراید تیبا پژوفسیل
    بعد طرف میگه چرا اومدی جهنم تواون دنیاتم ک جهنم بوده

  14. حسرت الله گفته:

    والله بلله جیب ملت بدبخت صندوق خیریه نیس واسه تامین بوجه کشور نیس
    یکم کمتراختلا…… کنین یکم کمتر به باد بدین
    بزارین ملت شریف اصیل خودمونم زندگی کنن
    اون دنیایی هم هست بترسین بخدا بترسین
    بقول کریم….. بخدا مسلمون نیستین

  15. علیرضا گفته:

    من قبل تیبا پژو ۲۰۶ داشتم از وقتی تیبا ریختم تازه معنی ماشین داشتن رو فهمیدم اصلا هزینه نداره فقط باید بنزین بزنی فقط تنها مشکلش اینه که ظاهرش خوب نیست

  16. جابری گفته:

    وای ظاهر تیبا2 خیلی خوشگله فنی اش هم خوبه و در کل ماشین جوندار و پر شتابیه تو جاده خیلی پر شتابه اشاره میکنی به گاز 180 تا رو راحت میره امتحان کنید می بینید من خودم دارمش خیلی راضیم

  17. طیبه گفته:

    ملت عاشق های تیبا دو یکم دقت کنید به متن داره میگه گرون یعنی نسبت به پولی که دارید میدید گرون البته مثل بقیه ماشین های ایرانی و مثل پراید که زمانی ۲ تومان تمام میشد ۸ تومان نفروختند
    میگه برا جامعه ما که اول پراید و بعد تیبا دو طرفدار داره، البته با توجه به جیب مردم، این هزینه ها بالاست
    حالا عاشق ها اگه خواستید بالاتر هم ببرند خیالی نیست فعلا که چشم شما رو گرفته
    باز سر رنگ شم بحث میکنن واقعا که ….

  18. میلاد گفته:

    من دو تا تیبا داشتم هم تیبا۲ هم تیبا صندوق دار یعنی خدایش خرج نداشتن من هر دوتا رو تا دل سیر تو جاده راه بردم ولی این ماشین بی نظیر هست فقط صندلی هاش خسته کننده کمر درد می دن مشکلش همینه تیبا صندوق دار ۲۲۰ کنار elxپژو راه بردم برای ماشین خونه عالیه.

  19. جعفر گفته:

    دوستان باید بگیم از روی اجبار ماشین ایرانی میخریم چونکه 80درصد مردمان کشورمان زیر خط فقر هستند و چاره ای جز این ندارند و الا اگر بیچاره نبودیم میبایست ماشین خارجی سوار شد که فرق گاری و ماشین داشتن رو بفهمیم

  20. ایلیا گفته:

    دوستان میگن تیبا ماشین کم خرجیه ..آخه مورچه چیه کله پاچه اش چی باشه ..ماشین در این اندازه وابعاد نبایدم پرخرج باشه ..کلا پرسر وصداس وصدای متور رو مغزه ..ساینا به نسبت بهتره

  21. مخسن گفته:

    من یک مکانیک هستم، این خودرو یکی از بدترین طراحی های موتور گیربکس هست، مخلوط بودن چندین خودرو باعث این این ناهمگنی شده، صاف کردن صفحه زود، روغن سوزی سریع، روشن شدن پی در پی چراغ چک، خراب کردن لاستیک، خرابی سریع گیربکس، خرابی سوپاپ روغن، اصلا و ابدا کیفیت موتوری پراید رو نداره

  22. Mehran گفته:

    من تیبا ۲ دارم..کاملا حق با شماست..تنها برتریش نسبت به محصولات هم قیمت خودش اینه که ظاهر زیبایی داره..صدای موتور واقعا زیاده..

  23. رضی گفته:

    یادم رفت بگم جدیدا در کاپوت جلو رو باز کنی ،دوستان در سایپا یه برچسب زدن ،بنام گیربکس تقویت یافته😐 یعنی برای سال98و99 یه شفت جدید دیگه ،بعد من مشتری رو کردن موش ازمایشگاهی، و جالبتر اینکه برا همین گیر ماشینهاشون ،گارانتی صفحه کلاچ رو اوردن پایین ،چون در صورت خرابی شفت گیربکس ،سریع صفحه کلاچ خراب میشه ،و صدایی شبیه بلبرینگ کلاچ ازش بگوش میاد ،که مشتری بگمانش بلبرینگ کلاچ خرابه ،در صورتی که گیربکسشه و….

  24. سولماز گفته:

    سلام،دوستانی که از این تیبا2, و یا مشتقاتش مثل سایناتعریف میکنن ،مگه فرقی بین تیبا و سایناست ؟جز شاسی بدنه؟ والله ما که خیری ازش ندیدیم ،دوستانی که ازین قراضه تعریف کردن ،حتما باهاش بسان خانوم دکتر فقط مطب میرن و میان /مگه میشه ماشینی با این وزن دارای بلبرینگ چرخ جلوی پرایدی باشه؟ و بلبرینگش خرد نکنه/و کافیه کمی اطلاعات از گیربکسش بگیرین ،و ببینین از سال تولید این مثلا خودرو ،اقلا هفت تا هشت شفت گیربکس عوض کردن ،یعنی خدای نکرده ،شفت گیربکس مشکل پیدا کنه ،باید زمین و زمان رو بگردی تا پیداش کنی ….مثل من!!! بماند از بار زیاد جلوی ماشین، رگلاژای نامناسب در و…و صدای بیش از حد کابین وو و، و پس خواهشا کافیه سرچ کنین و تعریف الکی از ش نکنی ،خیلی بی کیفیته

  25. ن ن گفته:

    تیبا صندوق دار خیلی ماشین محکمیه می دونین ماشین کاره هر چقدر هم ازش کار بکشین باز روپاست ماشین سگ جونیه خیلی
    تیبا صندوق دارررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر

  26. خریدار و فروشنده گفته:

    من دائما ماشین عوض میکنم وماشینهای زیادی سوار شدم تیبا و رانا رو ماشینهای خوبی دیدم

  27. ناشناس گفته:

    تیبا 2 بسیار ماشین خوبیه نظرات مردم هم موید این مطلب هستش من در خیلی جاها خوندم همه تیبا رو تعریف میکنند .$$$$$$$$

  28. ناشناس گفته:

    وقت عزیزان بخیر و خوشی .////// معتقدم تیبا2 ماشین همه چیز تمومه چون از سال 93 خود دارمش و می رونم و کیف میکنم
    مخصوصا فولش که شیشه های عقبش هم برقیه و ……

  29. آیسان گفته:

    سلام عرض میکنم عارضم به محضر تیبا 2 خودروی کم مصرف پرشتاب کم استهلاک و زیباییه خودم دارمش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز