تکنولوژی VDSL در کشور بومی سازی می شود

مخابرات
لست سکند

اخيرا سازمانها و شرکت های متعددی تکنولوژی VDSL را مطرح نموده اند. برخی از شرکت ها اقدام به ارائه سرويس فوق در برخی از نقاط کشورامريکا نموده اند.

به گزارش کاماپرس، VDSL پهنای باند بسيار بالائی را ارائه و سرعت انتقال اطلاعات 52 مگابيت در ثانيه است. سرعت فوق در مقايسه با DSLحداکثر سرعت 8 تا ده مگابيت در ثانيه و يا مودم های کابلی بسيار بالا بوده و قطعا نقطه عطفی در زمينه دستيابی به اينترنت از نظر سرعت خواهد بود.

نقطه عطف قبلی، گذر از مرحله استفاده از مودم های با ظرفيت 56 کيلو بيت در ثانيه به broadban بود.

در حال حاضر با همکاری دو شرکت دانش‌بنیان تدبیرپرداز دلسا و تجارت الکترونیک عرش گستر، پروژه کنترل‌کننده هوشمند سیگنال مخابراتی، در کشور اجرایی شد.

به گفته مدیرعامل شرکت تدبیر پرداز دلسا و مجری طرح کنترل‌کننده هوشمند سیگنال مخابراتی، از نقاط قوت این طرح، دانش کاملا بومی این تجهیزات است، به این صورت که محصول مذکور به صورت صد در صد در داخل طراحی شده و به تولید انبوه می‌رسد. همچنین از آنجایی که این پروژه در ادامه توسعه خدمات VDSL شاتل راه‌اندازی شده است، فرآیند دسترسی به اینترنت پر سرعت را در سراسر کشور فراهم می‌کند

راز آسمان پایتخت

این پروژه در راستای بومی‌سازی صنعت مخابرات و تقویت طراحی و تولید داخلی شکل گرفته که نقطه عطفی برای صنعت مخابرات کشور به شمار می‌آید. این طرح، گام بلندی در راستای بومی‌سازی طراحی و تولید داخلی و تولید انبوه سیستم‌های مخابراتی در کشوراست.

بنا به اعلام دنیای اقتصاد، فرهاد کرم‌زاده با بیان اینکه پروژه کنترل‌کننده هوشمند سیگنال مخابراتی، نقطه شروع اجرای طرح‌های بومی‌سازی محصولات این شرکت است، ادامه داد: از این پس کمیته مشترک تحقیق و توسعه در دو شرکت همکار در این پروژه تشکیل می‌شود تا طراحی مهندسی و بومی‌سازی محصولات های‌تک صنعت مخابرات، براساس چشم‌انداز پیش‌بینی شده در سال جهش تولید، در دستور کار باشد.وی، دراختیار داشتن دانش این محصول را نقطه قوت آن دانست و گفت : این تکنولوژی های‌تک، ارزش افزوده زیادی برای کشور به همراه خواهد داشت؛ یکی از مهم‌ترین اهداف ما در سال جهش تولید، بومی‌سازی سیستم‌های های‌تک برای مصرف‌کنندگان است و به زودی خبرهای خوبی از روند بومی‌سازی و تولید انبوه پروژه‌های کلان و ملی، از سوی شرکت دانش بنیان تدبیرپرداز دلسا به صنعت مخابرات خواهیم داشت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز