تکلیف تعهدات قبلی خودروسازان چه می شود؟

درحالی که ایران خودرو و سایپا تعهدات قبلی خود مبنی بر فروش خودرو را به طور کامل اجرایی نکرده اند، درآستانه عید فطر اقدام به پذیرش تعهدات جدید کرده اند.
به گزارش کاما پرس، با توجه به اینکه هنوز خودروهای مانده در محوطه کارخانه های خودروسازی سایپا و ایران خودرو کامل نشده و این خودروسازان همچنان تعهداتشان را نسبت به خریداران قبلی عملی نکرده اند، برنامه فروش فوری ۲۵ هزار دستگاه خودرو در ایام عید سعید فطر در دستور کار قرار داده اند که این موضوع با واکنش سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت روبرو شد.
حسین مدرس خیابانی خودروسازان را مکلف کرد تا هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل خودرو‌های مانده در محوطه کارخانجات اقدام کرده و با عرضه گسترده خودرو به بازار، علاوه بر ایفای تعهدات قبلی، نسبت به فروش خودرو به مصرف‌کنندگان واقعی در چارچوب ضوابط و دستورالعمل‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام کنند.
ضمنا سرپرست وزارت صنعت، خودروسازان را مکلف کرد تا همزمان با آغاز فروش‌های جدید خودرو به مناسبت ایام عید سعید فطر، ایفای تعهدات قبلی فروش خود را آغاز کنند.
بنا به اعلام صدا و سیما، براساس سیاست‌های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان با برنامه فروش فوری ۲۵ هزار دستگاه خودرو در ایام عید سعید فطر، خودروسازان به زودی برنامه‌های پیش‌فروش خود را هم اعلام کرده است.
همچنین این دو خودروساز شرایط را برای آن دسته از مصرف‌کنندگانی که علاقمند به خرید خودرو در قالب طرح پیش‌فروش و مشارکت در تولید هستند، فراهم خواهند آورد.
گفتنب است فروش فورش 25 هزار دستگاه خودرو به شیوه قرعه کشی از میان متقاضیان خرید خودرو راهکار جدیدی است که از سوی خودروسازان ارائه شده تا این آشفته بازار سامانی بگیرد. در این روش نیمی از بهای خودرو در زمان ثبت‌نام اولیه از کسانی که مایل به خرید هستند و شرایط خرید را هم دارند، گرفته می‌شود.
بر همین اساس، پیش‌ ثبت‌نام و به روزآوری اطلاعات از روز یکشنبه 4 خردادماه به مدت 10 روز ادامه داردو در نهایت ثبت نام قطعی از طریق سایت فروش خودروسازان به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

آریاک سفر
مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز