تولید نسل جدید جنگنده اف 35 به تعویق افتاد

لست سکند

وزارت دفاع آمریكا تصمیم گرفته است به دلیل تعلیغ آزمایشات، شروع تولید انبوه نسل جدید جنگنده های F-35 را به تأخیر بیندازد

به گزارش کاماپرس و به نقل از گازتا، وزارت دفاع ایالات متحده تصمیم گرفته است تولید تجاری جنگنده های نسل پنجم F-35 را برای مدت نامعلومی به تعویق بیندازد.
گزارش شده است که تولید این جنگنده در مقیاس انبوه پس از امضای سند مربوطه توسط الن لرد ، معاون وزیر دفاع ایالات متحده ، امکان پذیر است.
در عین حال ، خانم لرد تا زمان انجام آزمایش های لازم بر روی اف 35 حق امضای سند تولید آن را ندارد. نتایج این آزمایش ها به نوبه خود نمی توانند بدست آیند ، زیرا در حال حاضر انجام آنها در شرایط ویژه پروازی و به صورت واقعی امکان پذیر نیست.
آزمایشات بر روی این جنگنده تحت شرایط یک مدل سازی یکپارچه برای پایان امسال جاری میلادی برنامه ریزی شده بود ، اما تصمیم گرفته شد تا به سال آینده موکول شوند.
در واقع این آزمایشات که قرار بود در ماه دسامبر برگزار شوند، یک مدل شبیه سازی شده رایانه ای از تهدیدات جدی هستند که در شرایط واقعی پروازی قابل بازسازی کامل نیستند.
با توجه به شرایط بوجود آمده این آزمایشات زودتر از اواخر سال 2021 برگزار نخواهند شد. فقط در صورت اجرای موفقیت آمیز آنها ، پنتاگون برای راه اندازی تولید انبوه F-35 چراغ سبز نشان خواهد داد.
لاکهید مارتین F-35 لایتنینگ 2 از جنگنده های رادارگریز نسل پنجم است. اولین هواپیمای تولیدی از این سری در 6 مه 2011 به نیروی هوایی آمریکا تحویل داده شد که هم اکنون در 10 کشور جهان در حال بهره برداری است.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار تسلیحات، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز