تولید مرسدس بنز کلاس سی مدل ‌‌ای وی در سال ۲۰۲۴

مرسدس بنز کلاس سی-کاماپرس

مرسدس، فناوری جدید باتری را به عنوان تسهیل‌کننده یک پیشرفت برجسته می‌داند. با افزایش چگالی امکان دستیابی به برد بیشتر فراهم و در عین حال وزن خودرو پایین نگه داشته می‌شود و استفاده از فضای داخلی را به حداکثر می‌رساند. تعهد این شرکت به ارائه یک نسخه الکتریکی کلاس سی تا سال ۲۰۲4 یکی از بلندپروازانه‌ترین تعهدات آن محسوب می‌شود. زمانی که پلتفرم جدید معماری مدولار مرسدس بنز (MMA) که برای خودروهای برقی کوچک و متوسط طراحی شده است، معرفی شود، تعهدات این شرکت نیز عملی خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرو و حمل و نقل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مرسدس بنز قصد دارد به سرعت خط تولید خودروهای برقی خود را در سال‌های آینده گسترش دهد. این شرکت در مورد مشخصات فنی تولید مرسدس بنز کلاس سی مدل ای وی در سال 2024 اطلاعات زیادی را منتشر نکرده است. خودروهای برقی نسل جدید، نسبت به خودروهای فعلی مرسدس بنز، بسیار فراتر خواهند برد. آن‌ها با باتری پرقدرت، موتورهای بسیار کارآمد، وزن سبک و بدنه فوق‌العاده زیبا ساخته می‌شوند تا راندمان را به طور کامل به حداکثر برسانند.

بیشتر بخوانید:

مرسدس بنز کلاس سی-کاماپرس

آریاک سفر

هدف اصلی پروژه EQXX

روسای شرکت قبلاً اذعان کرده‌اند که مرسدس بنز مدل EQXX مستقیماً به یک خودروی تولیدی تبدیل نمی‌شود، اما در مفهوم، طراحی و قابلیت‌های خود، به پیش‌نمایش خط تولید آینده مرسدس بنز کمک می‌کند چرا که شباهت بسیاری با کلاس C دارد.

بنابراین، در حالی که نسل نهایی تولید این کانسپت بزرگتر، سبک‌تر و معمولی‌تر است اما به ویژگی‌های اصلی وفادار خواهد ماند. هدف اصلی پروژه EQXX این بود که نشان دهد یک خودروی برقی طراحی شده بر اساس این اصول تا چه حد می‌تواند با یک بار شارژ حرکت کند.

این موضوع نشان دهنده یک پیشرفت قابل توجه نه تنها در خودروی برقی EQS 453 بلکه در هر وسیله نقلیه الکتریکی دیگر است.

موتور خودرو

یکی دیگر از اجزای کلیدی پلتفرم MMA، ادغام یک موتور الکتریکی نسل جدید است که به طور چشمگیری کارایی را افزایش می‌دهد و در عین حال، فضا را در شاسی آزاد می‌کند و وزن را کاهش می‌دهد. وزن پایین‌تر کلاس C، عملکرد قابل مقایسه‌ای را با خودروهای برقی فعلی مرسدس بنز ارائه می‌دهد، حتی اگر به موتورهای کم‌توان مجهز شود.

راندمان آیرودینامیک

راندمان آیرودینامیکی نقش اساسی در طی کردن مایل‌های بیشتر در هر بار شارژ دارد، بنابراین مرسدس کلاس C برقی نسبت به خودروهای کنونی ظاهری منعطف‌تر از خود نشان می‌دهد و احتمالاً بالاتر از مرسدس مدل EQXX قرار می‌گیرد.

سقف شیبدار احتمالاً بارزترین وجه تمایز این خودرو است که راندمان آیرودینامیک را افزایش می‌دهد. همچنین به راحتی امکان قرار گرفتن سه صندلی و فضای ذخیره سازی قابل توجهی در ردیف عقب فراهم شده است.

طراحی خودرو

به طور قطعی مشخص نیست، تولید مرسدس بنز کلاس سی مدل ای وی در سال 2024، که یک خودروی برقی جدید است، با همین ظاهر طراحی شده، تولید شود. افزایش قابل توجه محبوبیت خودروهای شاسی بلند ((SUV، خودروهای با مدل قدیمی را تهدید می‌کند.

این مدل پیشنهادی می‌تواند به طور غیرمستقیم با طیف جدیدی از طراحی‌های محبوب‌تر خودرو جایگزین شود. چنین پیشرفت‌هایی راه را برای خودروهای آینده هموار می‌کند تا کابین‌های جادارتر داشته باشند.

باتری‌های حالت جامد در راه هستند

در حالی که مرسدس بنز از بهبود ۵۰ درصدی چگالی انرژی نسبت به باتری‌های نسل بعدی خود خبر می‌دهد، با توسعه فناوری باتری‌های حالت جامد، در حال برداشتن گام‌های بعدی است.

شرکت مرسدس بنز با شرکت تایوانی Prologium که تولید کننده باتری است و ادعا می‌کند نزدیک به ۸۰۰۰ نمونه باتری حالت جامد را برای خودروسازان عرضه کرده است، همکاری خود را شروع کرده است.

این شراکت، باعث می‌شود همراه با آزمایش خودروها با باتری حالت جامد، عرضه سخت‌افزار برای خودروهای تولیدی نیز آغاز شود. مرسدس پیش بینی می‌کند که این نوع باتری‌ها در آینده می‌توانند دو برابر باتری‌های لیتیوم یونی ظرفیت داشته باشند و خودروهای الکتریکی مجهز به این باتری‌ها نیز می‌توانند سبک‌تر، جادارتر و ارزان‌تر تولید شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : مرسدس بنز
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز