تولید غیرمجاز بیت کوین در کارخانه‌های تعطیل

لست سکند

کارخانه های فراوانی در شهرک های صنعتی وجود دارند که دائر نیستند و فعالیت تولیدی ندارند اما با نصب ماینر به صورت غیرمجاز اقدام به استخراج بیت کوین کرده اند.

به گزارش کاماپرس، یک عضو کمیسیون انرژی مجلس رایگان شدن برق برای تولید رمزارزها را موضوعی چالش برانگیز و نیازمند نقد و بررسی فراوان دانست و اظهار کرد: معتقدم در کشور ما با شرایط موجود  ارائه رایگان انرژی برای تولید ارزهای دیجیتال منطقی ندارد.

به گفته وی، در صورتی که قرار است به صنایع و واحدهای تولیدی کشور کمک کنیم نباید برق عرضه کنیم چرا که ممکن است از این موضوع سوء استفاده شود.

هادی بیگی نژاد تصریح کرد: چنانچه قرار است به تولیدکنندگان کشور کمک کنیم بهتر است زمینه‌های تولید و فروش محصولات آنها را فراهم کنیم نه اینکه انرژی را رایگان در اختیارشان قرار دهیم، زیرا به این صورت خود تولیدکننده هم دچار مشکل می‌شود.

برق رایگان برای تولید ارز دیجیتال مورد سوء استفاده قرار می گیرد

راز آسمان پایتخت

وی  بیان کرد: در حال حاضر برخی کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که تعطیل هستند اقدام به تولید رمزارز به صورت غیرمجاز می‌کنند، در واقع با رایگان شدن برق برخی مراکز سوء‌استفاده‌ها افزایش می‌یابد.

وی ارائه برق رایگان را مشوقی برای برخی سوءاستفاده‌ها دانست و افزود: ما هم اکنون مشکل گاز و برق داریم وقتی رایگان هم شوند به معنی این است که مشکلات‌مان را لحظه به لحظه بیشتر می‌کنیم.

بیگی‌نژاد تاکید کرد: وزارت نیرو در نظر دارد که هزینه پرمصرف‌ها را بالا ببرد و کم‌مصرف‌ها را رایگان کند اما انرژی رایگان در هیچ جای دنیا منطقی نیست و به صلاح نیست که ما هم این رویه را دنبال کنیم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز