تولید جنگنده های نسل ششم آمریکا با هزینه 22 میلیارد دلار کلید خورد

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا توسعه جنگنده های نسل ششمی مستقر در ناوهای هواپیما بر خود را آغاز کرده است که در این طرح فناوری و مسافت پرواز جنگنده ها برای مقابله با تهدید روسیه و چین ارتقاء داده می شود

به گزارش کاماپرس و به نقل از USNI News، ارتش امریکا به تازگی دفتر هماهنگی این طرخ را با نام Next Generation Air Dominance (NGAD) افتتاح کرده تا رایزنی های اولیه را با نمایندگان صنایع هواپیمایی انجام دهد.
جنگنده های جدید می بایست جایگزین F / A-18E / F Super Hornet و EA-18G Growler شود و همچنین این طرح شامل بسیاری از ویژگی های F-35C Lighting II ، اما با “فناوری به روز شده و دامنه افزایش مسافت پرواز” نیز خواهد بود. به گزارش این پایگاه خبری از این طریق نیروی دریایی آمریکا قصد دارد با راهبرد جدیدی را برای مقابله با روسیه و چین اتخاذ کند.

افزایش بُرد و ارتقای فناوری های رایانه ای در جنگنده‌های نسل ششم آمریکا

گزارش شده است که بُرد این جنگنده های ناونشین نسل ششم 1000 مایل دریایی (بیش از 1852 کیلومتر) در مقابل 700 مایل دریایی (1296 کیلومتر) برای F-35C Lighting II خواهد بود.

علاوه بر این ، این جنگنده ها به سیستم های رایانه ای و ناوبری بیشتر و پیشرفته تری مجهز می شوند به طوری که خلبانان جنگنده های جدید بسیار بیشتر به سیستمهای رایانه ای نسبت به جنگنده های حال حاضر متکی خواهند بود.
گفته شده است جنگنده جدید باید در دهه 2030 آماده شود ، اما نیروی دریایی امریکا قصد دارد این مهلت را به تاریخ نزدیکتری سوق دهد.

آریاک سفر

مشکلات اصلی در اجرای به موقع این طرح مربوط به مشکلات تأمین اعتبار و منابع مالی برای NGAD است. USNI News یادآور می شود که جایگزینی F / A-18E / F Super Hornet 67 و EA-18G Growler برای ارتش امریکا حدود 22 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

اخبار نظامی و تسلیحاتی را بخوانید:

بوئینگ ، لاکهید مارتین و نورثروپ گرومن نامزدهای ساخت جنگنده‌های جدید آمریکا

به احتمال زیاد توسعه دهنده اصلی جنگنده جدید یکی از سه شرکت پیشرو نظامی و صنعتی آمریکا یعنی بوئینگ ، لاکهید مارتین و نورثروپ گرومن است. طبق اعلام USNI News ، آخرین الزامات تاکتیکی و فنی جنگنده ناونشین جدید از سوی نیروی دریایی ایالات متحده هنوز شکل نگرفته است.

لازم به ذکر است خانواده F-35 Lightning II از جنگنده‌های چند منظوره نسل پنجم تشکیل شده است که از سال 2001 توسط شرکت نظامی-صنعتی آمریکایی لاکهید مارتین می شود. تاکنون این هواپیما در سه نسخه ساخته شده است: A (برای نیروی هوایی) ، B (با برخاست کوتاه و فرود عمودی) و C (ناونشین).

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

24 دیدگاه برای “تولید جنگنده های نسل ششم آمریکا با هزینه 22 میلیارد دلار کلید خورد

  1. علیرضا گفته:

    باسلام،باتوجه به پیشرفت انوع فناوری درعصرامروزوبطورمشخص تلاش بی وقفه کشورهای رقیب امریکادرحوزه نظامی وتکنولوژیهای مربوطه،که درعرصه عمل این برتری رابه اثبات رسانده اند،بطورحتم دیگرامریکای دهه شصت وهفتادِرو به زوال امروزبه این سادگی نمیتوانددربرابرقدرتهایی مانندروسیه،چین وایران و…که هرکدام درزمینه های مختلف تکنولوژی ،دست برتر رانسبت به رقیبان خودداشته وصاحب سبک مختص به خودهستندکه حتی گوی سبقت راازحریفی مانندامریکا ربوده اند.مطمئناًدرآینده نزدیک شوک های متعددی راارتش امریکا تجربه خواهدنمودکه شگفتی غیرقابل وصفی رابهمراه دارد،باتشکر

    • اریو گفته:

      حرف مفت و پرت و پلا که مالیات نمی‌اندازد
      چشم کورتون باز کنید و پیشرفت‌های تکنولوژی و تو ایده ی احمقانه تون گم نکنید

    • کلنل پسیان گفته:

      یکبار خودت متن را بخون ببین چی گفتی ! کدوم کشوری مثل امریکا قدرت این همه تکنولوپی و سرمایه گذاری را دارد. تعصب کورکورانه را کنار بگذار با واقعیات جهان زندگی کن گول تبلیغات چین و روسیه را نخور

    • شایان گفته:

      نه بابا.آفرین تلاش خوبی بود واسه گول زدن خودت و بقیه.تمام حکومت ها تو دنیا تقریبا همون قدرتی رو در بین کشور های رقیب دارن رو الان هم دارن.قویترین کشور تو دنیا آمریکا هست و خواهد بود.روسیه هم دوم هست و خواهد بود.قدرت هوایی آمریکا در جهان اوله. اسراعیل خیلی راحت داره با جنگنده های آمریکایی که داره تمام پایگاه های سپاه در سوریه رو شخم میزنه و پدافند هوایی سوریه و سپاه پوچ که هیچ حتی روسیه دومین کشور قدرتمند دنیا نمیتونه هیچ آسیبی به جنگنده های اسراعیل بزنه! یک بار هم نشده که بتونه آسیبی بزنه یک بار حتی یک بار! این نشونه ی چیه؟نگاه کن ببین قدرت دریایی آمریکا تو دنیا اوله و ناوگان های دریاییش هر جا بخواهند میرن. تو آب های چین و حتی تو خلیج فارس خودمون.مطمعن باش اگه زور قدرت دریایی و موشکی سپاه به نیروی دریایی آمریکا میرسید صد در صد میزدش.ج.ا گفته بود اگه تحریم شیم تنگه ی هرمز رو میبندیم که دیگه کشور های عربی نتونن بهتون نفت بدن ولی چیزی به غیر از دروغ های همیشگی و چیزی به غیر از بلوف بود؟در مورد ابرقدرت زمینی که روسیه هست همینو بگم که زمان جنگ جهانی دوم ۲۰۰ تا تانک شوروی با ۲۵ تا تانک آلمان در افتاد تو یه دشت هر دو از وجود دشمن آگاهی داشتن و غافلگیری و حتی نیروی پشتیبانی هوایی هم هیچ کدوم نداشتن جالبه بدونی هر دویست تا تانک شوروی به آنچنان شکل فجیعی از بین رفتن که حتی هیچ کدوم قابل تعمیر نبودن و حتی قطعاتشون هم دیگه بدرد نمیخورد و هنوزم تیکه پارهههه هاش تو همون دشت هست. در عوض فقط یه تانک آلمان به شکلی آسیب دید کههه دیگه قابل تعمیر نبود و یه تانک دیگه هم آسیب شدیدی دید ولی نه در اون حد که قابل تعمیر نباشه. خب الان چی؟قویترین تانک دنیا مال آلمانه و بزرگترینن ناوگان تانک دنیا هم مال روسیه.سومین تانک دنیا هم مال آمریکا. فکر نکنی دومین تانک قوی در دنیا مال روسیه هست نخیر اونم مال کره جنوبیه. باید بدونی که آلمان و کره جنوبی متحدین آمریکا هستن و در وقوع جنگ حتما به آمریکا کمک میکنن.در آخر هم بگم اولین کشوری که بمب اتم قویترین بمب دنیا رو ساخت آمریکا بود و در حال حاضر هم قویترین بمب اتم دنیا مال آمریکا هست. مطمعنن آمریکا مثل همیشه خیلی چیزا تو آستیننن داره و رو نکرده چیزایی که به تو و امثالت شوک های بزرگی میزنه.

  2. محمد گفته:

    موافقم .امریکا روبه افول هستش واینکه این کشور کشوری ریشه دار نیست مردمی بااصالت امریکایی بندرت داره همه ازملیتهای دیگن ومعمولا یه اسپانیایی یاالمانی یاهرکشوردیگه که مقیم امریکا یاجای دیگه باشن اون جور که باید دل به ساختن امریکا نمیدن براهمین ایران میگه ارتش امریکا قدرت پوشالی داره ثابتم شده .امریکا مث کشورهای مث ایران بریتانیا روس چین هند …نیس ایناچه بخایم چه نه درهرشرایط مردمشون کشورو میسازن واحیامیکنن مث الان ایران انقلاب اسلحم بزور داشتیم خداروشکر الان بلطف بچهای خوداین خاک وعشقشون به اب خاک ومیهن ایرانو به این قدرت رسوندن خلاصه امریکا کمر خم کرد دیگه راست بشو نیس

  3. محمدهادی گفته:

    آمریکا سرزمین آرزوهای اونایست که اونجا میرن پس هر کی اونجا بره وطن خودش میدونه و سعی در خدمت باکیفیت می کنه نه مثل ایران که متأسفانه از بچه کوچک می پرسی کجا به دنیا اومدی بدون ذوق و شوق میگه ایران مثل یه کسی که محکوم به شکسته
    چه به سر این کشور اومده که بچه مدرسه ای آرزوشونه شهروند کشور های همسایه شمالی و جنوبی بشن
    چه بر سر ما اومده بچه ها هند را برای ترجیح میدن به ایران.
    آمریکا تو همه چی حرف اول میزنه اونا همه نخبه های جهان را جذب می کنند و جنس ها و داروهاشون حرف اول میزنه
    این بدبختی ماست که از همه جا عقب افتادیم احترامی که ایرانی ها 50 سال پیش داشتند کجا رفت الان تو عراق هم میگن ایرانی …

  4. وحید گفته:

    به اون خدا قسم این آمریکا هست که پیشرفت کرده و می‌کنه و ایران که کمرش شکسته .شماها یا خوابیدید یا بهتون گفتن ماست سیاهه.

  5. جانم فدای رهبر گفته:

    با سلام . ما اولین جنگنده نسل پنجم آمریکا یعنی رپتور رو دیدیم … یه انقلاب در صنایع هوایی بود . حالا دیگه خدا به داد برسه که نسل شش هم داره میاد. با این حال انشاءالله که امام زمان ما زود تر ظهور کنم و همه اینها نیست و نابود بشه .
    تعجیل در ظهور آقا صلوات .

  6. Mj گفته:

    سلام به همگی
    جناب آقای وحید کمر نشکسته
    آقای محمد هادی ما ۵۰ سال عقب نیستیم و ما الان قدرت نظامیمون خوبه
    و در مورد جنگنده نسل ششم ایران هم داره کارایی رو انجام میده تا کشور هایی مانند ژاپن و هند که تا الان جنگنده هاشون رو از روسیه و آمریکا می خریدند دارن روش تحقیق میکنه پس مطمئن باشید که ایران هم داره میسازه
    اگر همه می خواستن بگن آمریکا قویه که کشور دوری دست آمریکا بود

  7. حمید گفته:

    سلام. دوستان، همه چیز قدرت نظامی نیست. یک کشور می تونه از درون فرو بپاشه مثل شوروی. هر قدر هم که یک کشور در حوزه ی نظامی قوی باشه ولی مردمش راضی نباشن از نوع زندگی و حکومت، اون کشور ماندگار نخواهد بود. شوروی شکست خورد چون اندیشه ی کمونیستی شکست خورد. اگر قرار باشه که آمریکا شکست بخوره باید اندیشه ی لیبرالیسمی و فمینیسمی شکست بخوره و در حقیقت ما باید جنگ نرم انجام بدیم. یک چیز رو یادتون باشه. کشور های فمینیسمی نرخ رشد جمعیتشون پایین میاد و بعد از چند نسل خود به خود از بین می رن.

  8. مصطفی گفته:

    من به هیچ وجهی طرفدار امریکا یا چین یا روسیه یا هر کشور دیگر نیستم ، سرزمین خودم را دوست دارم ، اما حرفهای متعصبانه هیچ کمکی نمی کنه فقط خودمان را فریب می دهیم ، باید قبول کنیم از لحاظ تکنولوژی امریکا برتر هست تجربه بیشتری دارن علم برتر امکانات بیشتری دارند ، به هیچ وجهی هم رو به افول نیستن بلکه قدرت بیشتری میگیرن ، بعضی از ما تجربه فروپاشی شوروی را داریم فکر میکنیم امریکا هم مثل شوروی خواهد شد ، اگر خاطرات و سخنرانی های گورباچوف را بخوانید یا گوش کنید با استقلال کشورها روسیه از یک مرگ حتمی نجات پیدا کرد روسیه هنوز تمام امکانات و انرژی این کشورها را در اختیار دارد فقط خودش را از هزینه ها نجات داد ، مثل ما الان مملکت هیچ سرمایه ای ندارد هزینه های نا متعارف هم کمر مملکت را شکسته است واقعا اسد ادم بود این همه هزینه کردیم .

    • مصطفی گفته:

      خدایا کاری کن من برای بقیه عمر ساکن آمریکا بد در حال افول و نابود خاک بر سر بشم . برای اخرتم هیچی ازت نمیخوام قول میدم بهتر از یه آمریکایی از جون و دل براش مایه بزارم.

  9. Dlfny گفته:

    ایران هرچقدر هم که قدرت داشته باشد بازهم به کمک و پشتیبانی مردمش نیازمند است.ولی امروزه شاهد آن هستیم که بین مردم و حکومت اختلاف بسیار زیادی ایجاد شده است و تا زمانی که این اختلاف پابرجا باشد باید بگویم که هیچ قدرتی نداریم.

  10. اشناست گفته:

    سلام دوستان هر چه میخواستم چیزی ننویسم نشد من از نزدیک قدرت هوایی امریکاه رو دیدم از ناو هواپیمابر لینکن درعرض 26دقیقه 13تا هوا پیما پریده برای زدن عراق درسال 69من روی ناو خودمون بودم تماشا میکردیم بعداز 20دقیقه تا سی دقیقه آمدن نشستن قدرت آف 35رواز نزدیک البته با دوربین دیدم مثل هلیکوپتربلند میشه میشینه بخدا کشورهای دیگه مثل آمریکا قدرت هوایی ندارن اسراییل صددرصد متحد روسیه حساب میشه روسیه نمیتونه هواپیمای اسراییلی رو توی سوریه هدف قرار بده چون

  11. میراحسان گفته:

    این فقط تبلیغات کمونیستی و کشورهای تابع آنهاست که می گویند آمریکا در حال افول است،
    بیش از ۹۰٪ علم دنیا در آمریکا تولید میشود و برترین دانشگاه های دنیا را دارند، یک سوم اقتصاد دنیا آمریکاست، در اواخر قرن ۱۹ به بلوغ اجتماعی و فرهنگی و سیاسی رسیده‌اند و در حال حاضر در دوران اعتلای آن هستند، جز بالاترین درآمد های سرانه دنیا هستند، یکی از پاک ترین قوه قضائیه و شفاف ترین اقتصاد دنیا را دارند، در حفظ محیط‌زیست و طبیعت حرف اول را میزنند، رسانه های آزاد و مردم ناظر بر همه امور هستند و کوچکترین خطای هر مسئولی به مثابه حذف و خودکشی کاری و اعتباری او و تیمش است و ….
    گول تبلیغات بلشویکی بلوک شرق و اقمارش مانند ایران را نخورید ، واقعیت چیز دیگریست…

  12. رحیم گفته:

    سلام اقایی شایان عزیز امریکا و اسرائیل اگه میفهمیدن که ۱۰ درصد می توانند ایران وبزنند تا حالا زده بودن

  13. یک ایرانی گفته:

    با سلام خدمت دوستان
    فقط یک کلمه ما هر وقت تونستیم CPU ایرانی طراحی کنیم که بتونیم تکنولوژی خودمون را داشته باشیم بعد بیاییم از پیشرفت حرف بزنیم وگرنه به هم چسباندن آهن و تولید ماکت رو بچه هم بلده با لگوهاش تانک میسازه ما از نظر الکترونیک و علم آن عقب مونده ایم
    این بحث ها …
    تمام اینا بازیه برای ماها که سر گرم باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز